לתרומות לחץ כאן

לגבות תוספת עמלה מהשכנים שאינם משלמים בשיקים מראש

כמנהל יחיד של ועד הבית בבניין מרובה הכניסות שלנו אני נדרש לרדוף אחר מספר שכנים ולדרוש מהם פעם אחר פעם שישלמו את חובם, כעת נפשי בשאלתי האם ואיך מותר לי להודיע על הוזלה/הנחה למי שישלם מראש וימנע ממני את הטרחה, כמו גם 'לקנוס' את מי שלא משלם בזמן וגורם לי טרחה ועוגמת נפש. האם יש דרך שכשרה הלכתית וראויה לכך? גילוי נאות, על עבודתי אני אמור לקבל מקופת הוועד סכום שאותו אני מוכן להפחית אם לא אאלץ לרדוף אחרי השכנים המתמהמהים ומעכבים.
יישר כח על השו"ת המצויין.

תשובה:

יש להכריז על אסיפת דיירים ולכתוב שבאסיפה ידונו על בעיה זו. ניתן להחליט על פי הסכמת הרוב שכל דייר חייב להפקיד שיקים (או לשלם במזומן) מתחילת השנה, ושדייר שלא יעשה כן יצטרך להוסיף עמלת שכר טרחה על הגבייה. החלטה כזאת מחייבת.

מקורות:

הרוב יכול להחליט כל החלטה סבירה ולחייב את המיעוט. עיין רמ"א חו"מ סי' קסג סעיף א. במקרה זה אין היגיון שהמשלמים בזמן יצטרכו לממן את שכרו של נציג וועד הבית, בזמן שיש דיירים אחרים הגורמים הוצאה זו.
אם יוחלט שרק המאחרים לשלם יצטרכו להוסיף יכול להיות בזה חשש ריבית, כיון שאולי חוב זה דומה להלוואה ולא למקח וממכר. עיין עלון המשפט גליון 21 עמוד ה. לכן עדיף לקבוע שיש להפקיד שיקים מראש שאז אין התוספת תלויה בהקדמת מעות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל