לתרומות לחץ כאן

אדם שהוציאו עליו שם רע האם מותר לו לקלל את המוציא שם רע שימות או שהוא צריך להבליג

שלום רב, אדם פירסם בפומבי שמועת שוא זדונית על חברו. האם מותר לחברו הפגוע לקלל בפומבי את מפרסם השמועה "ולאחל" לו מוות עוד השנה או שעליו להבליג ולא להגיב ?? אודה לכם על תשובתכם בהקדם, זה מאד חשוב. תודה רבה ובשורות טובות.

תשובה

שלום רב!

אינני יודע בדיוק את פרטי הסיפור, ולכן אינני יכול לפסוק באופן וודאי בנוגע למקרה שלך, אבל אני יכול לומר לך שגם אם יש מקרים מסויימים מאוד שמותר לקלל את השני, הדבר אינו ממולץ כלל, וכתוב בחז"ל שמי שמקלל את השני, ומי שמתפלל שהקדוש ברוך יעניש את חברו שעשה לו רעה, האדם שמקלל הוא נענש קודם, ולכן זה מסוכן מאוד לקלל, וכדאי מאוד להתרחק מזה.

כמו כן ברצוני לציין "שבכל המקרים" [גם כאשר מותר לפי ההלכה לנקום] הדבר הראוי הוא להבליג, ומי שמעליבים אותו ושותק ואיננו משיב מלחמה, יקבל על זה שכר גדול מאוד, ומעלה גדולה היא למי שאינו נוקם בחברו גם בשעת כעסו.

ולכן הייתי מציע לך להתגבר על עצמך ולא לקלל אותו. כמובן שאם יש לך דרך להכחיש את השם רע שהוציא עליך, אין שום ספק שאתה יכול לעשות כך, אבל זה לא יעזור לך אם תקלל אותו.

הקדוש ברוך הוא יתן לך את הכח להתגבר וישלח לך ברכה והצחלה בכל מעשה ידיך.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. שלום רב, תודה על תשובתכם, רק תיקון קטן: מדובר בחבר לעבודה ולא בי וגם לא נתתי שום רמז שמדובר בי. כמובן שאעביר את תשובתכם לאדם המדובר. תודה רבה ושבת שלום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל