לתרומות לחץ כאן

האם מותר לאשה לתת מתנה למורה נהיגה

אני מושבניקית ולכן למדתי נהיגה…
אני עוד מעט מסיימת את שיעורי הנהיגה וניגשת לטסט השאלה שלי שהאם מותר לי להביא למורה מתנת הוקרה?[תמיד בבצפר נהגתי כול סוף שנה להביא מתנה למורה]
אז האם מותר לי להביא מתנה למורה?אין פה בעית צניעות או משו כזה?[אמא שלי חושבת שאני צריכה להביא לו מתנה כמו עציץ סוג של..]
אשמח ליתשובה בהקדם
בר..☺
תשובה:
באופן כללי אסור לגבר לתת מתנה לאשה וכן להפך, משום שאינו יפה ואינו צנוע שיהא קירוב דעת בין גברים לנשים, ומתנות מקרבים את הלבבות, אמנם במקרים שהעולם נוהג לתת מתנה, כמו למשל מעביד שנותן מתנות לעובדות שלו וכדומה, מותר. מכיון שהמתנה איננה בדרך קירוב, אלא בדרך נימוס שכך מנהגם של מעבידים לתת מתנה לחג וכדומה, כמו כן במתנה למורה נהיגה אם הדבר מקובל ודרך העולם לתת מתנות למורים, והנתינה היא מדרך נימוס והכרת הטוב ולא מדרך קירבה מותר. ודברים אילו הם כמו טיפ שאדם נותן לאדם שעשה בשבילו עבודה, ואין בהם קירוב דעת בכלל.
מקורות:
עיין ברמ"א או"ח סי' תרצ"ה שכתב שאיש לא ישלח לאשה משלוח מנות וכן להיפך ועי"ש בערוך השולחן שכתב דהיינו לפי שאין נאה שיהא קירוב דעת בין איש לאשה.
ומכיון שכל האיסור הוא משום קירוב דעת כל האיסור רק במתנה שניתנת בדרך של קירוב דעת אבל אם מקובל לתת מתנה למורה או מעביד שנותן מתנה לעובד, שהנתינה היא בדרך נימוס וכמו תוספת במשכורת, ולא בדרך של קירוב דעת, מותר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל