לתרומות לחץ כאן

האם יש דרגות במחילה

שאלה:

רציתי לברר האם יש כזה מושג של דרגות במחילה? כלומר, אני מאוד רוצה למחול אך קשה לי לנקות את הלב מכל הרגשות, אני עדיין מתנדנד בין "הבנה" לבין "הכלה". אני עדיין חש מרירות. ולעיתים גם כעס. בליבי פנימה אני לא כנה עם עצמי שאכן מחלתי בלב שלם ושלעולם לא אעלה את הנושא לדיון נוסף ומעמיק.האם שייך להגיד אני מוחל בשלושים אחוז? דבר נוסף, אם וכאשר אזכה למחות לחלוטין ולמחול לגמרי, ואני מנסה לעבוד על כך, האם זה אומר שלעולם לא אוכל לדון בזה שוב? או ליישר את ההדורים? ואולי להפך, זה א' מהשלבים המקדימים שעלי לעשות כעת ע"מ להגיע למחילה גמורה? ואחרון אחרון חביב, כשאני עדיין באמצע הסערה ויש לי חשש סביר שאלו שעשו מה שעשו עדיין לא "סיימו את מלאכתם" והם עדיין עלולים לפעול שוב (סיכון גבוה) שייך למחול? שייך להגיד העבר אין והעתיד עדיין? והלא ההוה (במקרה דנן) איננו כהרף עין אלא סיפור שנמשך תקופה די ארוכה וקשה לאור (לחושך) העובדה ש"ההם" עדיין פעילים וההר-געש עלול להתפרץ שוב בכל רגע נתון לראות את סופו

תשובה:

שלום וברכה

נתחיל בראשון ראשון, ראשית ודאי יש תועלת ומעלה עצומה בכל נקודה של מחילה, בין אם אתה מצליח להגיע למחילה שלמה בין אם לאו! מחילה היא מחילה! גם אם תרצה לדון בזה בהמשך כדי לפרק לגמרי זה בסדר גמור.

בנודע לסיפא הלא נעימה של דבריך, אין לי מושג במה מדובר אבל ודאי לא צריך לתת לאחרים להזיק לך ולהרע לך, כדאי להתייעץ עם רב קרוב שמכיר אותך ואתה יכול הלעזר בו, כיצד להמנע מהנזק המתמשך.

בהצלחה רבה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה.

    בקשר לסיפא – לא אוכל לפרט יתר על המידה אך מדובר בקבוצה של אנשים הפועלים יחדיו תוך כדי תיאום עמדות כשמטרתם המוצהרת "לעזור" לי. אלא שאיש מהם לא פנה אלי לברר פרטים ועד כמה זה יעזור כשבשלב הזה זה פוגע מאוד. אני מתייעץ עם שני אנשים (א' מהם רב הקהילה והשני מומחה בנושא הספציפי) ואין לאל ידם להושיע. זה פשוט יצא מכלל שליטה והדבר היחידי שיש לי לעשות זה להמתין בסבלנות מס' חודשים בלתי מוגדר עד שכל המעורבים בעניין יוכלו לטפוח לעצמם על השכם ש"הנה הם עזרו" בעזרה הבלתי-מתבקשת.

    אינני מתיימר לעשות דברים שאינם בשליטתי אך בכל מה שאוכל לעשות ע"מ שלא להאריך את התקופה אני משתדל ככל יכולתי ובנתיים אני גם משתדל לדון אותם לכף זכות (למרות שהם מעולם לא ניסו ליצור איתי קשר וסירבו לבקשתי ליצור איתם קשר) ולמחול על הכל אך השעון מתקתק.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל