לתרומות לחץ כאן

ללכת למדרשה? / לנתק קשר עם חברות שאינן דתיות?

שאלה:

שלום לכבוד הרב ב"ה התחלתי ממש להתחזק ולהתקרב לה'. בגלל שהתחזקתי יתרחקתי בצורה משמעותית מהחברות מהעבר שלי ולאחרונה חזר הקשר טיפה אני נפגשת איתן אבל לא יוצאת איתן למקומות כי זה לא הדרך שלי ולא המסלול שאני רוצה הן רואות אותי בתור קיצונית מזה שאני מתרחקת מהן מצד אחד אני לא רוצה לעשות חילול ה' ולהראות להן שמי שחוזר בתשובה ניהיה קיצוני אבל מצד שני אני מפחדת ליפול שוב למקום שההיתי בו אז לנתק איתן תקשר ממש או להישאר איתן בקשר ידידותי ? וכן חשוב לי שהן יתחזקו איתי הבעיה שאני לא יודעת איך עושים זאת ואם זה שווה לי לתת מעצמי ולהיות בחברתן ולקחת תסיכון שאני יכולה ליפול איתן כי אני עדין לא מרגישה חזקה ויכולה לקרב.. ולגבי מדרשה לבחורות..בעברי נכנסתי למרדשה של בנות ולא התחזקתי שם להפך ממש ידרדרתי כי לא יתחברתי אני בחורה בת 16 וכולן שם לא היו לא בגילי ולא הרגשתי מחוברת ועכשיו שוב יתחזקתי ואני כן רוצה ללכת למרדשה של בנות אבל אין לי אומץ , כן קיבלתי על עצמי צניעות והלכות ואני מרגישה טוב עם עצמי השאלה מה אני יכולה לעשות כדי ששוב אני לא ליפול שאני אלך למדרשה? (תודה מראש)

תשובה:

שלום וברכה

ראשית ודאי שכן! אין כמו ללכת למדרשה, אבל את חייבת למצוא כזו המתאימה לך! ברור שמדרשה בה הבנות הן בנות 25 ומעלה אינה מתאימה לך… יש להתייעץ עם רבנית שאת איתה בקשר וכדומה כדי לדעת מה לעשות. לפעמים אפילו כדאי להשלים את הלימודים בבית ספר דתי וכבר להמשיך עם כולן במוסדות החרדיים הרגילים, בגיל כזה אפשר פשוט להשתלב ולא תמיד צריך מדרשה לבעלות תשובה, אבל אינני יכול לייעץ באופן אישי כי אינני מכיר.

בנוגע לחברות, אין שום חשש חילול ה'! ודאי שלא טוב קשר שגורם לך לירידה רוחנית! גם אין זה מתפקידך כרגע לקרב אותן, זה עדיין לא בידך, מה שכן צריך לחשוב כיצד תהיה לך חברה נעימה אדם לא יכול להיות בודד, לכן חשוב מאוד לקדם את ענין המדרשה / בית ספר. 

בהצלחה רבה מאוד!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל