לתרומות לחץ כאן

יחסי אישות כשיש חשש להפלה מוקדמת

שאלה:

שלום, אשתי ואני עברנו הפלה – ירידת מים בשבוע 17 בהריון הקודם. להפלה קדמו דימומים מדי פעם כשלאחר כל אחד מהם הרופא אסר לקיום יחסי מין. כעת אנחנו בהריון השני ב"ה בשבוע 15 ואנחנו פוחדים פחד רציני מאוד לקיים יחסים שמא ההתרגשות שלה או הזרע יגרום לצירים מוקדמים ח"ו. אני מוצא את עצמי שאני טרוד מאוד וחסר מנוח, כי מחישוב פשוט, אולי כל תקופת ההריון בעז"ה לא נקיים יחסים, לאחר הלידה עוד כמה זמן ויוצר שבסה"כ אולי במשך שנה לא נקיים יחסים. אני רוצה לעשות רצון בוראי והיה נוח לי עם זה, לולא הייתי מגיע לכשלונות שימוטטו אותי מבחינה נפשית. אם זה פגם העיניים ואם זה במקרים נדירים מאוד פגם הברית… בעברי ב"ה לפני החתונה אמנם הייתי שומר מאוד את עצמי מהוצאת שז"ל ב"ה, ממש כמעט כלום, אבל מבחינת שמירת העיניים חטאתי לצערי המון. כעת, כשאני נשוי והדברים נהיו יותר זמינים, מותרים באופנים מסויימים, היצר באיזשהי מידה אפילו התעצם קצת. השאלה שלי האם יש פיתרון? האם עליי להימנע מיחסים למשך שנה? אפילו אם הרופאה תגיד שמותר לעשות, אנחנו חושבים שהרפואה לא יודעת הכל… ויש רופאים שאומרים שזרע גורם לצירים וללידה מוקדמת.. ובכן, אנחנו לא לוקחים סיכון. תודה רבה מראש וסליחה על האורך.

תשובה:

שלום רב,

אני לא יודע אם הפחד הזה מעשי או לא. אם הרופאים אומרים שאין לזה קשר וכד', ברור שאין היתר כלל, וצריכים לחפש משהו כדי להרגיע אותכם. בס"ה הפלות מוקדמות זו לא תופעה של אחד בדור… הרבה מאד נשים עברו הפלות ולא נמנעות מיחסי אישות בהיריון הבא.

אולם אם הרופא יאמר שיש לזה קשר, וראי להינמע, אז לדעת השו"ע אבה"ע סי' כה אין לי פתרון ואכן אסור. אולם לדעת הרמ"א שם שפסק כשיטת ר"י שבאקראי מותר שלא כדרכה, וראה בשו"ת אגרות משה אבה"ע ח"א סי' סג במה שביאר בהרחבה את שיטת ר"י, א"כ לשיטתו אפשר באופן זמני ביאה שלא כדרכה.

מקורות:

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל