לתרומות לחץ כאן

איך משכנעים את האשה להוציא את העז מהבית??

שאלה:

בסד אשתי שמה בשרותים חפץ עשוי מצדפים וכוכב ים גדול כאשר אני צריך להתפנות אני צריך להתכופף כליו זה נראה לי בעייתי כוון שזו צורה וגם יש חשש שחפץ זה הגיע מגוי כוון שאשתי קונה חפצים מחנות יד שניה דבר שני לא נראה לי הגיוני להתפנות מול זה כוון שכך הייתה בעבר צורת עבודה זרה של הפעור רל שאלתי את הרב שלי ואמר לי לזרקו מן הבית בנתיים אשתי שמה אותו בצד מחוץ לשרותים נכון שכדאי שאשתי תקשיב לבעלה ולרב?

תשובה:

מאוד מאוד חשוב שאשתך תבין מעצמה שהואיל ולפי דעתו של רבך אין לזה טעם, כפי שסיפרת, אכן כדאי להוציא מהבית. אבל כל עוד היא לא מבינה זאת, חלילה לגרום לה להוציא זאת בכפייה, הניסוח שנכון שהאשה תקשיב לך ולרב, מצלצל קצת שהיא לא שלמה עם זה ואתה מנסה קצת בכוח מידי… במקום זאת תקנה הערב שני ארטיקים טעימים ותזמין אותה למרפסת ושם תאמר לה שחשוב לך לשוחח איתה על משהו ולהתייעץ איתה, וכשהיא תסתקרן מה הוא הדבר, תאמר לה שיש לך תחושה מאוד משונה ולא נוחה שהדבר הזה שמזכיר לך עבודה זרה נמצא בבית, ואתה מבקש ממנה שאולי תצאו יחד לקנות כלי נוי אחר לפי בחירתה, וזה ישמח אותך מאוד וגם לה יאפשר התחדשות. כאשר היא תראה שאתה מבין אותה ורוצה לרצות אותה ומכבד את בחירותיה, לא נראה שהיא דוקא תתעקש על המצאותה של העז הזו בבית… חשוב על הדברים וקרא את התשובה שלי כמה פעמים.

בהצלחה רבה.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. בסד
    ואם היא לא תסכים בכל זאת אז כותב
    מהרם שיק הובא בכנסת ישראל אבות א. יח
    ביאר שכתב התנא שלום אחרון.(על שלשה דברים העולם עומד דין.אמת.שלום)
    ואף שלעיל במשנה יב הלל עליו הזהיר קודם לאהבת הבריות ולתורה . לפי שאין השלום ראוי אחא כשהוא עם האמת שהיא התורה הקדושה . אבל שלום עם רשעים שלא בדרך התורה אינו טוב
    לכן שנה התנא את השלום לאחר ה אמת והדין כדי ללמדנו שרק כששלשתם ביחד אז טובים הם
    אבל כשהם סותרים זה לזה. אזי האמת קודמת לשלום אלף אלפי פעמים

    תודה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל