לתרומות לחץ כאן

שוכר בית מגוי שיש שם צלבים על הקירות וקשה להסירם

שאלה:

שלום וברכה. יהודי שכר דירה מגוי, ולקירות הדירה מדובקים צלבים שקשה להורידם כי בזה מתקלקלים הקירות. האם מספיק לכסותם מכל הצדדים? או שחייבים להוציאם מהדירה?
תודה

תשובה:

שלום רב,

לכאו' יש בזה בעיה. אם זה ממש עבודה זרה, יש בעיה אל לא תביא תועבה אל ביתך. שלכן אמרו בעבודה זרה כא,א שלא להכיר בית דירה לגוי משום שהוא מכניס שם את העבודה זרה שלו. א"כ נכון שלכאורה במקרה זה המצב הוא הפוך שאם האיסור הוא שהשוכר יכניס ע"ז לבית שהוא של ישראל. א"כ כאשר המצב הוא הפוך שהשוכר הוא ישראל והבית שייך לגוי, שלא יהיה בעיה אם הגוי ישאיר שם את הע"ז שלו על הקיר. אולם ראה בש"ך יו"ד סי' קנא שהביא מהרא"ש שם בע"ז שאנו נוהגים להשכיר בית דירה לגוי משום שידם תקיפה ובדינהם שכירות קונה. א"כ במקרה ההפוך, בנד"ד שהשוכר הוא ישראל שהוא קונה לשכירות אסור לו להשאיר את התועבה בביתו השכור.

עי' בשו"ת הר צבי (או"ח סי' פה) שהביא את לשון הרמב"ם ממנו משמע שאיסור דאורייתא יש רק כאשר הוא נהנה בע"ז. אולם ביראים סי' שסד מבואר שגם כאשר אינו נהנה עצם ההכנסה לרשותו עובר באיסור דאורייתא (עיי"ש מה שהביא מהמנחת חינוך אם הוא איסור דאורייתא או דרבנן).

לכן, כל עוד שאינו יודע שזה נעשה רק לנוי ולא לעבודה זרה עצמה, אסור לו להותיר את זה בביתו, למרות שהוא מכסה את זה בתמונה וכד', משום שגדר האיסור הוא ע"ז הנמצא בקביעות בביתו (עיי"ש בהר צבי מה שכתב גם גוי שנכנס באקראי עם ע"ז).

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל