לתרומות לחץ כאן

לשון הרע לתועלת? קיפוח פרנסה של האחר

שאלה:

במקום עבודתי -מוסד חינוך. יש מנהלת חדשה. (כחצי שנה)
שלדעתי (ולדעת עוד כמה מהצוות) התנהלותה גורמת לנזקים למקום (מבחינה רוחנית ומבחינה כספית) והיא אינה מתאימה לתפקיד.
המנהל (שהמקום שייך לו והוא גם מתקצב אותו ומשלם משכורות) אינו יודע על כך כי הוא אדם עסוק ולא מספיק מעורב במה שקורה במוסדותיו.
אני נמצאת במקום שהוא סומך עלי שאם אני שם אז המקום מתנהל כמו שצריך, כשהמצב לא כך. ולפעמים הוא שואל אותי כבדרך אגב איך המנהלת ואם מרוצים, רמזתי לו כבר שלא הכל בדיוק כשורה. אך הוא עסוק מידי מלשים לב לרמיזות. יש לדבר איתו ברור.
השאלה שלי היא האם אני צריכה לדבר איתו ברור על ההתנהלות של המקום כאשר יש סיכוי שזה יגרום לפיטורי המנהלת בצדק. ולאובדן משכורתה?
אני ממש חוששת לערב אותו שאולי יפעל בקיצוניות מצד שני אם לא ידע על כך יש סיכוי שהדרדור של המקום יגיע עד כדי סגירתו בשנה הבאה.
מה עלי לעשות?

תשובה:

שלום רב,

מצד הלכות לשון הרע, נראה שאין בזה איסור. שהרי כל המטרה האמיתית היא אך ורק לתועלת. ניכר שאת אכן מאד נזהרת להישאר במסגרת הזו ולא לחרוג. וכאשר המטרה היא לתועלת ואת מקפידה שלא להגזים וכד', אלא רק להזהיר את הנקודה המפריעה לשימור המקום אין בזה איסור לשון הרע, ואולי אפילו יש לך חובה מסוימת לספר לבעל הבית את המצב הוא שואל אותך ולא נרמז אז את צריכה לומר לו בפירוש. אחרת את פשוט מטעה אותו, ואת לא יכולה להמשיך ולהצטדק שאת רמזת לו, שהרי ראית שאינו נרמז.. לכן, את צריכה באמת לנקוט במשנה זהירות כדי שלא לקפח פרנסה של מישהי אחרת, ולומר לו בזהירות ביחד עם ההסתייגות שלך שאת מאד חוששת לקפח את פרנסתה ואולי הוא יאות להתחשב בכך ולפעול בחכמה לטובת כולם אם זה אפשרי.

הרבה הצלחה

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל