לתרומות לחץ כאן

הקושי לשמור נגיעה בימי נידה

שאלה:

שלום כבוד הרב.
יש לי חבר כשנה . אני באה ממשפחה דתייה , והחבר כשהכיר אותי התחזק יחד איתי.
מעולם לא שמרנו נגיעה . וקיימנו יחסי אישות , אני יודעת כי זה חטא בפני עצמו , אך יודעת שהוא האחד לחתונה . לא אומרת כי זה מקל על החטא , אבל זה מאוד קשה וזאת אינה שאלתי .
שאלתי מופנית בקשר לנידה. אנחנו כלכך מתקשים לשמור זאת . הוא בצבא מרבית הזמן וכשמגיע זה פשוט בלתי אפשרי לשמור נגיעה בזמן הנידה עצמה , אנו מנסים רבות ובקושי רב , במיוחד בשבעה ימים שאחרי- ששם זה כבר מרגיש כמעט בלתי אפשרי שאנו נופלים בכך פעם אחר פעם . אני כלכך מתחרטת חרטה גמורה בלבי , ואני אשתדל בכל כוחי לשנות את המצב . מה ביכלתי לעשות עם החרטה לבורא עולם ? בבקשה , אני אשמח לתשובות מכם , אני מתחרטת חרטה גמורה .

תשובה:

שלום וברכה

קראתי בכאב גדול את שאלתך, ואין לי מה לומר לך אלא דבר אחד: עם ישראל הוא העם העתיק ביותר בעולם, ההיסטוריה של עם ישראל רצופה נסיונות וקשיים של מסירות נפש כפשוטו! יהודים נהרגו נרצחו ונטבחו לאורך כל ההיסטוריה על מזבח אמונתם! רודפיהם עשו הכל כדי להחטיא אותם בכל דרך, והם עמדו איתנים באמונתם ושמרו על עקרונותיהם ללא חת! אנחנו חלק מהסיפור הזה! כולנו בנים לה' יתברך, כולנו חיילים בצבא ה', נעמוד איתן על עקרונותינו ואמונתנו. צריך לדעת שבסופו של דבר כל העולם הזה הוא עולם חולף והעיקר הם חיי הנצח. באנו לכאן כדי לקיים את המצוות ולעבוד את הבורא יתברך.

איסור נידה הוא חיוב כרת! מהעבירות החמורות ביותר! היצר גדול מאוד, ולכן נתנו לנו חכמים גדרים וסייגים חכמים מאוד, שבלעדיהם קשה מאוד לקיים את דיני הנידה. חכמים אסרו עלינו כל מגע בימים אלו עד הטבילה, לא הושטת חפץ מיד ליד, לא שינה במיטה אחת, לא אכילה מצלחת אחת, ובודאי לא כל מגע של קירבה ואהבה. כשאדם שומר על הסייגים האלו, בנקל הוא יוכל להמנע ממגע אסור בימי נידה. כל הבעיה מתחילה כאשר לא נמנעים מאותן הרחקות, ואז היצר מפתה להגיע ליותר מכך.

לא נגעתי בדברי אלו בעצם האיסור לקיים יחסים שלא במסגרת נישואין כדת!

שבת שלום ובשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל