לתרומות לחץ כאן

האם אני נחשבת לבתולה?

שאלה:

אני מעולם לא שכבתי עם גבר אבל בעבר כשהייתי פחות דתיה היה לי חבר ולא היינו שומרים נגיעה והגענו למצב שהוא הכניס לי אצבעות, זה משהו שאני מאד מתחרטת עליו, והיום אני התחזקתי מאד, אבל אני רוצה לדעת אם אני עדיין נחשבת כבתולה? בהנחה שאין לי קרום בתולין, ואם זה משנה בכלל אם יש או אין במצב הזה?

תשובה:

שלום רב,

אין זה משנה אם יש לך בתולין או לא. למרות שאישה שאינה בתולה כתובתה מנה ולא מאתים, וגם לכאורה עליה לספר לחתן המיועד שאינה בתולה (אם הוא סבור שכן). אצלך הכתובה היא רגילה וגם אינך צריכה לספר דבר.

מקורות:

ראה תוס' רי"ד כתובות יא,ב שנראה מדבריו שבאופן זה אין זה נחשב למוכץ עץ, לכן כתובתה מאתים. ואפילו אילו היתה נחשבת למוכת עץ אין בזה טענת מקח טעות כמבואר בסוגיה שם בשו"ע סי' סח בסופו. ומסיבה זו גם אין כל חובה לספר לחתן המיועד.

בנוסף, ראה בתוס' כתובות לו,א ד"ה החרשת שמשמע מדבריהם שאין חובה לספר. משום שכתבו למד"א מוכת עץ נחשב למקח טעות: "מ"מ שאר נשים יש להן טענת בתולים מדלא קאמרי שהן מוכת עץ". כלומר, למד"א הזה הן חייבות לספר משום שזה מקח טעות. אבל למד"א שאין זה מקח טעות וכפי שאנו פוסקים, אין חובה לספר. וכך נראה בשו”ת עין יצחק (אבה”ע ח”א סי’ סז אות כא) לאחר שדן באריכות בענין כנסה בחזקת בתולה ונמצאת בעולה. לגבי הכתובה. שהבעיה היא משום שאין לה כתובה כלל. אבל נמצאת מוכת עץ שיש לה מנה אין זה נחשב שמשהה אשתו ללא כתובה. בפרט לפי הספרדים שעושים סיכום כללי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל