לתרומות לחץ כאן

חובת האישה בזוגיות

שאלה:

האם מותר לאישתי לדחות אותי מלקיים יחסי אישות ביום חזרתה ממקווה?
האם מותר לאישתי לדחות אותי כמה חודשים בלי לקיים יחסי אישות.

תשובה:

שלום רב,

ודאי שאינה יכולה. כשם שהבעל מחוייב במצוותת עונה. מאידך האישה משועבדת לבעלך לצרכים אלו בתדירות מקבילה. ברבינו יונה כתוב דברים חמורים על אישה שמונעת מבעלה תשמיש. המצב אצלכם לגמרי לא תקין, אבל אני לא יודע מהי הסיבה שהיא דוחה אותך, אני מניח שיש לה סיבה, לכן, התשובה האמורה זה רק כאשר אין לה סיבה מוצדקת. אילו יש לך סיבה מוצדקת אינה נחשבת למורדת ואין עליה איסור בכך.

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. כבוד הרבנים הגאונים והמופלגים בתורה ויר״ש. אשלח לכם אות חיים ממני [אין חיים אלא תורה]

    עיין בבאר היטב סימן ע״ז סק״ז שכתב בשם מהרי״ט (ח״א בי׳ ה׳) חידוש גדול בזה״ל: ״לא מצינו מורדת אלא באומרת מאיס עלי או מצערנא ליה אבל אם היא טוענת בעונה האמורה בתורה הטיילין בכל יום וכו׳ לא כייפינן לה שאינה שבוית חרב להזדקק לו בכל שעה״

    מבואר מדבריו דאשה סתם שלא רוצה להזדקק לבעלה בזמן שהוא רוצה, אין בה דין מורדת. ואפילו בעונה של הספנים שהיא רק פעם בששה חדשים יכולה לעכב.

    אמנם גם מדוייק מלשונו שהגדר הוא מחמת שאינה רוצה להזדקק לו ״כל שעה״ משמע שלפעמים מסכימה, לפעמים כן ולפעמים לא. ולכן אפילו בעונה האמורה בתורה יכולה לומר ״לא רוצה״ במשמעות דלא התחשק לה, ולעומת פעם זה, פעמים אחרות אומרת כן.

    ועיין ברש״י בפרשת בראשית על הפסוק ״והוא ימשל בך״ ז״ל ״אין לך מצח לתובעו בפה אלא הוא ימשול בך, הכל ממנו ולא ממך״ ומלשונו אין שום הכרח, אמנם עיין בשפתי חכמים שכתב ״ואע״פ שהיא אינה רוצה אלא הוא רוצה יכול לכופה״ וכו׳. נתבאר דהתורה נתנה כח לאיש לכוף את אשתו בתשמיש בזמן שהוא רוצה, ולהדיא דלא כמהרי״ט הנ״ל.

    תלמידכם אברהם

  2. לענ"ד אישה אינה יכולה להחליט לפי המהרי"ט שעונתה היא כעונת הספנים. הרעיון בכל הנושא הזה הוא כדרך כל הארץ, כך היא חובת העונה באיש, וכך החובה היא גם באישה. לכן, כאשר האיש הוא ספן, על דעת זו היא מסכימה שעונתה הוא כעונת הספנים וכך הלאה. וכיוצא בזה הוא גם באישה. אלא שבאישה אין עונת ספנים. הם נמצאות כל הזמן בביתן ולכן עונתן זו עונה הממוצעת ואינה יכולה לומר אני רוצה כעונת הספנים. וכל זה המהרי"ט אומר שאינן כשבויות חרב להזדקק לו בכל שעה. כלומר, מעבר לחובה של העונה הנ"ל. וזה כוונת המהרי"ט להזדקק לו בכל שעה.
    אגב, ראה היטב בדברי החלקת מחוקק סי' עז ס"ק יט שם קצת משמע שבידי הבעל להחליט מתי היא עונת האישה שאז היא מחוייבת לו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל