לתרומות לחץ כאן

בית כנסת המיועד לבני כל הדתות

שאלה:

שלום להרב,

שאלה: ביקש ממני אחד מקורות לאיסור כניסה למקום דת נכרים שמערבבים הרבה דתות ביחד בבית עבודה שליהם ומראים עצמם כמקום פתוח לכולם, דהיינו כפירה , שאשתו של המתפלל זה ראה באתר אינטרנט "פאייסבוק" שחברה של חברתה היה אצלה אנשים יהודים עם כיפה בתמונה באחד מהטעמפל"ה של עבודה נכרי מעורבב דתות, ולפי חלושת דעתה סהרה הא תראה אם יהודים אלו עם כיפה הולכים זה בסדר.

וחס ושלום לעלות על דעת דבר כזה, לסמוך על חוטאים ומחללי שם שמים טועים לעשות וללכת אחריהם, ממש חסר ידיעה בסיסית כדי להבדיל בין קודש לחול ממש.

אלא יש לאנשים לראות מה עושים גדולי דור מה עושים ועליכם לסמוך ולדמות!!

וגם האנשים "יהודים" עם כיפה שמצויים במקומות כאלה רוב פעמים גוים גמורים שאפילו אין להם קשר כלל עם יהדות, והכל כדי לטעות ולמשוך יהודים. כמו במדינה אחת שיש גוי חצוף שגונב הגוים ועכשיו רוצה כסף מן יהודי והתחיל לערבב תכשיט יהדות בדעת כוזבת ושקר שלו בכוונה למשוך יהודי שחסר לו הבסיס רחמנא ליצלן מן אנשים שפולים רשעים כאלה.

וגם ביקש ממני מקורות שב"ס ומפורשיו על אותו איש, כדי ללמד בני ביתו שהוא רשע גמור.

נתתי לקצת מקורות, אשמח לקבל יותר מכבודיכם.

ברכה והצלחה ושה' ישלח לנו המשיח ויגאלנו ויגמור כל הבעיות.

תשובה:

שלום וברכה

בגמרא בעבודה זרה יא,ב ומבואר שאסור ליכנס לבית עבודה זרה, וברמב”ם בפירוש המשניות ע”ז פ”א מ”ד כתב שכמעט אסור אפילו להביט בו, והביאו להלכה הש”ך סי’ קמ”ט סק”א, וכן כתב בחכמת אדם פד,טז. ובשו”ת מנחת אליעזר ח”א סי’ נ”ג כתב שאפילו בזמן הזה עבודת הנוצרים היא עבודה זרה ממש. ובספר שבילי דוד (זילברשטיין, תרמ”א) ביורה דעה סימן קנ”ד כתב שאפילו במקום חשש איבה אסור להיכנס כיון שזה איסור תורה, ולכן גם בהפסד פרנסתו אסור להכנס לשם, ויעוי’ בשולחן ערוך סי’ קנ”ז ס”ג שכדי להציל עצמו ממיתה מותר ליכנס לבית עכו”ם.

אך לענין מסגדי הישמעאלים דעת כמה פוסקים שאין זה בית עבודה זרה, וכמו שכתב הרמב”ם בתשובה לר’ עובדיה הגר בסי’ תמ”ח ובהל’ מאכלות אסורות יא,ז והטור סי’ קכ”ד, וכן פסק בשו”ת חוט המשולש סי’ כ”ח שמותר לכנס למסגדי הישמעאלים והובאו דבריו בדרכי תשובה קמג,ח, וכן הביא האבני ישפה ח”א סי’ קנ”ג בשם הגרי”ש אלישיב זצ”ל, אך בשו”ת ציץ אליעזר חי”ד סי’ צ”א הביא דברי הר”ן בסנהדרין דף ס”א ע”ב שכתב וז”ל: ולמדנו מכאן שהקדשים של כותים וגם המשוגע של הישמעאלים אף על פי שאין טועין אחריהם לעשותן אלהות, הואיל ומשתחוים לפניהם השתחואה של אלהות דין ע”א יש להן לכל דבר איסור של ע”א, שלא בהדור לבד הם משתחוים לפניהם שאין הדור למתים אלא כענין עבודה של אלהות היא עבודתן. ולדבריו ודאי שאסור ליכנס גם למסגדים, אך במקום הפסד ממון יכול לסמוך על הסוברים שאין זה בית עבודה זרה. ור’ עוד בדברי יציב יו”ד סי’ מ’ ובתשובות והנהגות ח”ד סי’ ל”ה לענין כניסה למערת המכפלה, ובאגרות משה יו”ד חלק ג’ סי’ קע”ט.

הנצרות היא עבודה זרה ממש, וגם לגוי היא אסורה!  יש שרצו ללמוד מדברי הרמ”א באו”ח סו”ס קנו שאין איסור לבני נוח בעבודה זרה בשיתוף, כלומר כאשר הם מאמינים שיש אלוקים אלא שמשתפים איתו כח אחר [דבר שליהודי הוא ודאי עבודה זרה לכל דבר], אולם כבר הכריעו הפוסקים שדברי הרמ”א נאמרו רק לגבי שבועה, שאם נשבע באופן זה נחשב הדבר כשבועה בשם ה’, אבל בלי ספק גם לגוי יש בזה איסור גמור של עבודה זרה, ראה פתחי תשובה יו”ד סי’ קמז בשם הנודע ביהודה מעיל צדקה ועוד פוסקים.

על אותו האיש כדאי לקרוא בספר משיחי השקר ומתנגדיהם של הרב המבורגר, זה ספר נפלא שמקיף את כל הענין.

אגב יש טעות בסיסית בכל הרעיון של אותה אשה, שסותר את כל ההבנה מה זה בכלל דת… הרעיון שלהם הוא שכל אדם יכול לעבוד את אלוהיו, זה לא משנה מה אתה מאמין הכל טוב. זה הרי לגמרי לא הגיוני, האמונה בא-ל אחד מחייבת שכל אל אחר הוא כפירה גמורה והיפך תכלית בריאת העולם, והוא הדבר הכי מתועב בעיני בורא העולם. לכן שתי הדיברות הראשונות בעשרת הדיברות באו לשלול ענין זה במילים הכי חריפות.

בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל