לתרומות לחץ כאן

כתמים בהריון

שאלה:

לכבוד הרב
בשבוע 9 בהריון ראתה כתם חום אפרפר (עכור) במשך כשעה מהכתם היה בניגוב עוד הפרשה לא ממש לבנה או צהובה אלא חום עכור אך לא אדום אח"כ חזר לצבע רגיל
חיכתה חמישה ימים עשתה הפסק. באחד מ-7 ימי הספירה הכתם חזר על עצמו באותו מראה ובכמות (גדול מגריס) התחילה לספור שוב 7 ואחרי עוד כתם שוב 7 אחרי ששאלנו רב לגבי הפסק שעשתה לפני שהתחילה שוב לספור התברר שיכול להיות שבכלל אין כל בעיה בכתמים הנ"ל הרב אמר לחזור עם תחבושות או טישו מהכתמים אם אין לנו כרגע את כל התחבושות מה ההלכה? הוא אמר שיכול להיות שמספק תטבול בלא ברכה מה הרב אומר? כמובן שכל הנושא גרם לקושי וצער והרגשה שאין לזה סוף…כרגע שבוע 12 ומחכה לטבילה יש לציין שבבדיקה שנערכה לאחר כל דימום שכזה נעשה אולטרסאונד שתוצאתו תקינה לחלוטין ב"ה לא נצפה שום דימום ברחם אך לא נשללת העובדה שיכול להיות דם ישן שיוצא מקפלי הרחם עד שבוע 12(לדברי הרופאים)
תודה מראש.

תשובה:

שלום רב

אם הכתמים האלו היו על התחבושות ונייר הקינוח בלבד ולא בבדיקה, בודאי אפשר לסמוך מספק כיון שהנושא לא נבדק אצל רב שעיין היא טהורה ואינה צריכה טבילה. אם זה נמצא בבדיקה פנימית, צריך יותר הכרעה על ידי תיאור יותר מדוייק לרב. להבא יש לשמור ולהראות לרב.

ערב טוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל