לתרומות לחץ כאן

תפילין רבינו תם לרווק

שאלה:

האם מותר לבחור רווק להניח רבינו תם? והאם צריך לעדות התרת נדרים בשביל להפסיק להניח?

תשובה:

שלום רב

כיון שנהגו להתחיל עם זה רק מהחתונה יתכן שיש בזה חשש יוהרה, ראה שו"ע סי' לד סעי' ג ומשנה ברורה שם, אא"כ אתה קשור עם קהילות שנהגו בכך כמו חב"ד ואחרים. אבל אם כבר התחלת ומכירים אותך כך אין צורך להפסיק, ומי שמפסיק ודאי חייב התרת נדרים.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. לא מובן, בשולחן ערוך שהפניתם אליו כתוב שרק מי ש*מפורסם בחסידות* יניח את שניהם והמשנה ברורה כותב שזה מפני שמנהג העולם כרש"י. אין שום מילה ושום חילוק בין רווקים או נשואים!
    אז ממה נפשך, אם לפי שולחן ערוך אז גם לנשוי אסור עד שיהיה מפורסם בחסידות, ואם מותר אחרי חתונה – משמע לא חוששים ליוהרא ולא צריך להיות מפורסם בחסידות אז גם לרווק יהיה מותר.

  2. הסברנו שיוהרה זה תלוי במנהג העולם, אם אנשים לא מניחים ואחד מתהדר לו בתפילין כאלו זו יוהרה ואם הרבה מניחים אין יוהרה. ולכן היום שהנשואים רבים מניחים והרווקים לא, לרווק אולי זו תהיה יוהרה.
    יכול להיות שלאברך אשכנזי ליטאי זו יוהרה ולספרדי לא, ומהטעם הנ"ל, למרות ששניהם נשואים.

  3. ומה הטעם שנהגו לחלק בין רווק לנשוי? איזה מעלה יש בנשוי שאין ברווק שנאמר שהרווק יחשוש ליוהרא?
    צריכה להיות סיבה לחילוק כדי לחשוש ליוהרא

  4. אינני יודע את ההסבר לכך, אולי משום שבעבר אנשים נשואים בעלי הבתים היו חשובים יותר בקהילה.
    אבל אני לא מסכים שאם אין טעם לחילוק אין יוהרה, אין גם חילוק בין אשכנזים לספרדים ואעפ"כ העליתי צד כנ"ל, יוהרה זה לפי העובדות בשטח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל