לתרומות לחץ כאן

מוקפות חומה מימי יהושע

שאלה:

שלום,

א. רציתי לדעת, מה החידוש בזה שאחשוורוש התיר ליהודים להרוג בשונאיהם, וכי לפי הגזירה המקורית עמ"י לא היה נלחם בשונאיהם? אפ' שאין אישור מהמלך לכך, עדיין כל אדם שבאים להרוג אותו מיד מתגונן ומנסה להרוג חזרה, אז מה ההיתר פה?

ב. האם שושן הבירה היתה מוקפת חומה ולכן קבעו גם מוקפות חומה בכל העולם?

ג. מה כוונת חז"ל שתיקנו מוקפות חומה בט"ו משום שעשו "כבוד" לארץ ישראל? מה הקשר ארץ ישראל לכאן? לכאורה הפשט הוא שתיקנו למוקפות חומה משום שושן שגם היא היתה מוקפת חומה ושם נפסקה המלחמה בט"ו, זה הכל.

תודה רבה .

תשובה:

שלום רב

  1. נכון שבאופן טבעי הם היו נלחמים, אבל זה היה "נגד החוק", כאן ניתנה להם הזכות לעשות זאת מבחינה חוקית, מה שלא מביא עליהם עונשים מגורמי השלטון.
  2. שושן היתה מוקפת חומה, ולכן בכל המקומות מוקפות החומה נקבע כך.
  3. בעצם אין כל קשר בין הנס לארץ ישראל, אלא שכדי שלא יהיה גנאי על ארץ ישראל שבאותם ימים היתה חרבה לגמרי באין יושב לעומת שושן הרוממה, נקבע הזכר שעושים לשושן דוקא על ידי ארץ ישראל, שאלו המוקפות חומה מימות יהושע הן תהינה זכר לשושן.

פורים שמח.

מקורות:

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל