לתרומות לחץ כאן

אני רוצה להתחתן עם הבחור שהייתי איתו לפני הגירושין

איך אפשר לכפר ולהתחתן עם בן זוגי 3 שנים שלפני 10 שנים שהייתי פרודה מבעלי אבל נשואה בניר הינו ביחד .
אנחנו רוצים להתחתן .. הבן זוג שלי אחרי שהיינו הספיק להתחתן להביא ילד והתגרש ואני כמובן התגרשתי מלפני == שנים ואנחנו ביחד 3 שנים רוצים להתחתןןןן

תשובה:

שלום רב,

לא ניתן להנשא לאחר שהייתם ביחד לפני הגירושין. העובדה שכבר הייתם פרודים לא מספיקה, הרי ידעת שאת עדיין נשואה עד הגט עצמו.

הייתי מוסיף נקודה נוספת. יתכן שאיסור סוטה לבועל חמור יותר לאחר קידושין (כך כתב בשו"ת אבני נזר אינני זוכר כעת בדיוק היכן).

לכן אין מנוס אלא להחליט שישנם אנשים נוספים שיכולים למלא את מקומו… כתבת בשאלה איך אפשר לכפר? זו אכן שאלה במקומה. את העוון הזה של איסור אשת איש למרות שהוא איסור חמור ביותר ניתן לכפר, אבל את הנעשה אין להשיב וגם את העוון יכופר לא תוכלי להנשא לבחור הזה.

הרמב"ם בהלכות תשובה כותב שכללי הכפרה הם שיתחרט על העוון באופן שיודע לעלומות (ההגדרה לבורא עולם) ידע שלא ישוב החוטא לחטא הזה לעולם. וזה יכול להיות רק באופן שאם האיש נפגש שוב באותה סיטואציה ומגבר על עצמו רק מחמת יראת החטא, זה מראה שאכן הוא חוזר בתשובה. כעת את נמצאת בדיוק באופן המקום, יש לך הזדמנות לחזור בתשובה על העוון החמור של איסור אשת איש, שוב את נפגשת את היצר שמצד אחד רוצה ומשכנע אותך על הבחור שאסור לך, ומאידך אם תתגברי ותחליטי לעזוב אותו, זו ההוכחה שאכן החרטה שלך היא כנה ואמיתית ואינך רוצה שוב לעבור על עבירות כאלה.

הרבה הצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל