?=האם אדם שלומד בעזרת נשים תורה צריך לעמוד בפני ספר תורה תודה
תשובה:
שלום רב
אני מבין משאלתך שהספר תורה אינו עובר בעזרת נשים אלא בהיכל, במקרה כזה אין כל חיובלעמוד כיון שהוא ברשות אחרת, ראה שו"ע יו" סי' רמב סעי' יח.
חגשמח.
Din Online
הצטרף לדיון
4 תגובות
מחילה, לא הצלחתי להבין את המקור שכבודו כתב. שמה מדובר שהרב עומד וקורא בתורה אבל שהרב הולך לבימה או חוזר צריך לעמוד, וראה שם רע"א. ועוד שאלתי מה זה שונה מיו"ד סימן רפ"ב סעיף ב'…כל עוד הוא רואה אפילו אם נמצא ברשות אחרת חייב לעמוד.. וגם אם לומד תורה ראה שם פתחי תשובה אות ג'. תודה
כמו כן מה שמביאים ראיה מסימן רמ"ב ביו"ד מהרמא והט"ז בסעיף י"ח, לא נראה לי ראיה, כי שם מדובר שהוא עומד על הבימה או שולחן וכדומה או בארון קודש אבל כנושאים אותו נראה לי שכן צריך גם אם אני עומד ברשות אחרת כגון בתוך בית כנסת אחת שיש באמצע דלתות זכוכית שקופות. אשמח לתשובה
זה בגלל ששם מדובר שהם באותו החדר ולא בעזרה, ולכן כל עוד הוא הולך הם באותה הרשות, ורק כשעולה לבימה המגודרת ומוגבהת זה רשות אחרת, אבל את העיקרון למדנו שכשאר הספר ברשות אחרת אין צורך לעמוד.
אתה מוסיף נימוק שאותו לא כתב הרמ"א… הרמ"א כתב שהנימוק בגלל שזו רשות אחרת, ומבואר שדי בנימוק זה.
מחילה, לא הצלחתי להבין את המקור שכבודו כתב. שמה מדובר שהרב עומד וקורא בתורה אבל שהרב הולך לבימה או חוזר צריך לעמוד, וראה שם רע"א. ועוד שאלתי מה זה שונה מיו"ד סימן רפ"ב סעיף ב'…כל עוד הוא רואה אפילו אם נמצא ברשות אחרת חייב לעמוד.. וגם אם לומד תורה ראה שם פתחי תשובה אות ג'. תודה
כמו כן מה שמביאים ראיה מסימן רמ"ב ביו"ד מהרמא והט"ז בסעיף י"ח, לא נראה לי ראיה, כי שם מדובר שהוא עומד על הבימה או שולחן וכדומה או בארון קודש אבל כנושאים אותו נראה לי שכן צריך גם אם אני עומד ברשות אחרת כגון בתוך בית כנסת אחת שיש באמצע דלתות זכוכית שקופות. אשמח לתשובה
זה בגלל ששם מדובר שהם באותו החדר ולא בעזרה, ולכן כל עוד הוא הולך הם באותה הרשות, ורק כשעולה לבימה המגודרת ומוגבהת זה רשות אחרת, אבל את העיקרון למדנו שכשאר הספר ברשות אחרת אין צורך לעמוד.
אתה מוסיף נימוק שאותו לא כתב הרמ"א… הרמ"א כתב שהנימוק בגלל שזו רשות אחרת, ומבואר שדי בנימוק זה.
השאר תגובה