האם ענין ריבוי האכילה עיוה"כ
הוא מהיום או כבר מהלילה?
האם ענין איסור גזיזת ציפורניים ביום ה'.
הוא מהיום או כבר מהלילה?
תודה
תשובה:
שלום רב,
א. בספר עמק שאלה פרשת וזאת הברכה הביא שאלה זו, והשיב, שהואיל והטעם העיקרי לחיוב האכילה בערב יום הכיפורים הוא כדי שאדם יכין עצמו לעינוי שלמחרת, כמבואר ברש”י ביומא פא ע”ב, די בכך שמכין את עצמו מהבוקר.
ב. גם בלילה אסור. שהרי הסיבה היא משום שניכרת גדילתם ביום השלישי כלומר בשבת.
בס"ד
כלומר יש לקיים 3 סעודות לחם סך הכל. אחת בצהריים מחר , אחר בערב לפני תחילת הצום ואחת לאחר צאת הצום ?
לאחר הצום אין סעודה כל אחד יאכל מה שהוא רוצה
השאר תגובה