לתרומות לחץ כאן

למי שייך המשכורת של האישה

בעל שהבטיח לעזור במטלות הבית על מנת שהאשה תצא אף היא לעבוד ותעזור בפרנסת הבית ולא מקיים דבריו למרות תחנוני האשה לעזרה !!! לכן האשה מנהלת את כל משק הבית בנוסף לעבודה רבה מחוץ לבית אם זה על חשבון שעות השינה או על חשבון היום החופשי שלה מהעבודה ללא רגע פנוי לעצמה והבעל ביומו החופשי מטייל נח וכו'. האם היא מחוייבת לתת לו את משכורתה?

תשובה:

שלום רב,

ראשית, הבעל צריך לדעת שהאישה אינה מחוייבת לעבוד מחוץ לבית. עול הפרנסה מוטל על הבעל. ואם כל כך קשה לך כפי שזה נשמע, את יכולה גם לומר לו, שהוא מחוייב לפרנס את המשפחה כרגיל, ללא כל קשר לעבודה של האישה מחוץ לבית… אבל בכוחניות בין בני זוג בדרך כלל לא משיגים ישועה…

לעצם שאלתך, מן הסתם עבודתך מחוץ לבית אינה אחד מז' מלאכות שהאישה מחוייבת לעשות לבעלה (אפיה, טוייה וכו'). לכן יש מחלוקת ראשונים האם מעשה ידיה הללו שייכים לבעל או לא (הובא באבה"ע סי' צה). ובפרט אם את אומרת מראש שבמצב הנוכחי אינך רוצה לתת לו את משכורתך, אינך מחוייבת לתת לו (ראה שו"ת מהרי"ט ח"א סי' ג' שמחלוקת הראשונים זו, אינה אמורה אלא באופן שהאשה טוענת שכוונתה לצורך עצמה, אבל בסתמא אמדינן לדעתה שהיא מתכוונת לילדיה. ואינה נוטלת מהשבח. ובכל אופן אם את אומרת מראש יש לך זכות לתפוס כדין כל מחלוקת בפוסקים, ואינך חייבת לתת לו את משכורתך.

אבל שוב, אני מציע שלא להשתמש ב"שוט" הזה אלא בכל זאת לנסות למצוא איזה שעה ששניכם נינוחים ולשוחח איתו בארבע עניים על הנושא עד כמה המצב הנוכחי זה גומר אותך פיזית ונפשית.

הרבה הצלחה

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל