לתרומות לחץ כאן

חשש של נערה שנשרו הבתולין בעקבות מעשה

בס"ד

היות ואני לא יודעת מה ההגדרה ההלכתית לבעילה או ליחסי אישות – אני נאלצת לפרט – סליחה מראש על חוסר הצניעות!

אשה שיש לה חשש וספקות האם קרום הבתולין שלה קרוע – ייתכן (אך לא בטוח) מהחדרת אצבעות (פעם אחת בלבד) של גבר זר
ייתכן והקרום קרוע גם בלי קשר לגבר זר כלל!

מה הדין ההלכתי? (עדות המזרח) היות ומדובר בספק (לא זכור לי דימום מהמקרה עם הגבר וכד' אך האם אפשר להסתמך על זיכרון?) – נחשבת כבתולה או לא? מה בעניין כתובה וכדומה? מה ההשלכות והאם דרוש תיקון מיוחד?

– מה ההשלכות של נשיקה ארעית עם גוי/יהודי זרים – האם דרוש תיקון מיוחד?

שבסיעתא דשמיא יתכפרו עוונותיי ואזכה לתשובה שלמה.

תודה רבה מראש!

תשובה:

שלום רב,

הגדרת המעשים הללו אינו בעילה, ולכן אינך נחשבת לבעולה. ואינך חייבת לספר לבחור העתידי. לגבי הכתובה מאחר שאת מעדות המזרח גם זה אינו מהווה בעיה. יחד עם זה ודאי שאת צריכה לעשות תשובה אמיתית כפי שניכר מדברייך משום שאיסורים אלו הם בכלל איסור "לא תקרבו לעלות ערווה". שהו איסור דאורייתא.

מקורות:

למרות שאין זה בעילה, לפי התיאור שלך זה נחשב ל"מוכת עץ". כלומר, הבתולים נשרו שלא ע"י בעילה, ולכן הדין הוא שאין זה מקח טעות (ראה שו"ע סי' סז סעי' ה'). ומשום כך אינך צריכה ליידע את הבעל העתידי. וגם בענין הכתובה. אכן הדין נפסק שמוכת עץ כתובתה מנה ולא מאתים כמו זו של הבתולה. ואת תנשאי בעז"ה ב"חזקת בתולה" אולם מאחר שלמנהג עדות המזרח לא כותבים בכתובה רק מנה או מאתיים, אלא גם סכום גדול, ובתוך הסכום הם כוללים את התשלום הנ"ל, לכן אין משמעות אם התשלום המקורי הוא מנה או מאתיים, אלא כוונת החתן להתחייב את התשלום הגבוה עליו הוא מתחייב.

בנוסף, אפשר שאין לך חזקת הגוף שהבתולין לא נשרו.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל