לתרומות לחץ כאן

מניעת הריון בזיווג שני

שלום רב! אני גרושה בת 33, אם לשני בנים, ובע״ה עומדת להתחתן שוב עם גרוש בן 35, אב לחמישה. ברצוני להמתין מעט לפני הבאת ילדים נוספים לעולם, על מנת לאפשר לשתי המשפחות להתחבר זו עם זו וליישב את חיינו המשותפים. האם מותר לי להשתמש באמצעי למניעת הריון?

תשובה:

שלום רב,

לאחר שבעלך לעתיד כבר קיים מצוות פריה ורביה, יש עליכם מצווה "לערב אל תנח" וזו מצווה פחותה מחיוב פריה ורביה. לכן בסיטואציות מסויימות מקילים למנוע היריון. גם במקרה שאת מציגה כאן, ניתן להקל לתקופת זמן מוגבלת.

בנוסף, אם את מציגה את זה כדרישה שלך לפני הנישואין זה קל יותר, משום שהאישה מחוייבת למצוות פריה ורביה של הבעל, ומשועבדת לבעלה עבור ילדים. אולם כל עוד שהיא מתנה על הנושא לפני הנישואין זו זכותה. שהרי היא אינה מחוייבת במצוות פריה ורביה. אלא שבאופן כללי, אנו נאמר לאיש עליך להנשא לאישה שיש לך אפשרות לקיים מצוות פריה ורביה. אולם בסיטואציה הזו שהוא גרוש עם חמשה ילדים ויש אישה שרוצה להנשא לו אלא שהיא מתנה את האפשרות לילדים בדחיית זמן מסויים, לכאורה אין בזה בעיה גם לבעל עצמו, ויתכן שאפילו באופן שעדיין לא קיים פריה ורביה (כלומר, כלום בנים, או כולם בנות) יהיה מותר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל