לתרומות לחץ כאן

סימן משמים בשידוך שהגיע מכיוונים שונים

לרב שלום,
לפני חודש בערך חברה פנתה אלי עם הצעה לשידוך ואז היא ציינה בפנייי שתי חסרונות מבחינת המראה של הבחור והם קרס ויש לו שערות לבנות למרות שהוא בגיל 28 לכן בגלל שתי הדברים הללו סרבתי להצעה ,אחרי חודש אותה הצעה הגיעה אליי מכיוון אחר לא אמרתי לאותו אדם שאיני רוצה אלא אמרתי לו כי אבדוק עם החברים של אותו בחור לגביו ,למרות שאינני מעוניינת אמרתי שאבדוק אציין שגם אם אפגש איתו לא ארצה אותו בגלל המראה החיצוני ,
שאלתי היא:מה אשיב לאותו אדם שהציע לי?
2.האם יש כאן סימן משמיים שהצעה הגיע אלי בדרכים אחרות או שזה לא קשור?

תשובה:

שלום רב.

אינני יודע ואינני מבין בסימנים משמים שלכאורה אין לזה מקום כלל כי יהודי מאמין אינו זקוק לסימנים כאלו או אחרים אלא הוא חי בידיעה שהכל ממנו והכל מאיתו בכל דרך ובכל מצב ואינו עוסק אפילו במה שמזכיר בכי הוא זה את "לא תנחשו" שזה לאו מן התורה למצוא סימנים כאלו או אחרים לכדאיות או אי כדאיות וסימנים כאלו או אחרים ליום מוצלח או עסקה מוצלחת וכדו'.

אך כיועץ זוגי אני יכול לענות על שאלתך שאם ברור לך שהמראה החיצוני יגרום לך לדחיה אין שום סיבה שבעולם שתגשי להצעה שכזו. משום שהניסיון מוכיח שהמקרים בהם "דחפו" לסגור שידוך או לוותר על הקושי במראה החיצוני רבים מהם נתקלו בקשיים לא קטנים להשלים עם החיסרון, והרבה בעיות בשלום בית יכול דבר שכזה לעורר.

לכן אם ברור לך לפי התיאורים שזה לא משהו שיש צד שתוכלי לאהוב את המראה או לפחות לא להרגיש דחיה אל תגשי להצעה שכזו.

בברכה לזיווג הגון במהרה

הרב יהודה ליב אוירבך.

לקביעת פגישה:

נייד: 052.7643333

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. בס״ד
    לכבוד הרב שליט״א שלום רב,
    אני בעל תשובה מזה שלוש שנים שגדל ועדיין גדל ברוחניות בס״ד בהדרגה . בשנה וחצי האחרונות זכיתי גם להסתופף בבית השם וללמוד בישיבה במשך רוב שעות היום. אני בן 28. ב״ה לפני חצי שנה זכיתי להתחתן עם בחורה טובה מבית טוב עם יראת שמיים. אך ממש מההתחלה לא הרגשתי משיכה אליה ודבר זה מתסכל אותי מאוד. בשבוע האחרון התחילו לי מחשבות רעות מהעבר שאני מנסה להדחיק כמה שאני יכול, כמו כן התחילו לי מחשבות לא רצוניות על היום שאחרי, אני מוכרח לציין שבגלל סיבות שונות ומשונות מהרגע שהתחתנתי שימחת החיים אבדה לי עד שהגעתי למצב הנתון שאיני מרגיש שימחה כרגע. הדבר שמפריע לי במיוחד הוא שבלי שימחה הלימוד קשה לי יותר במיוחד שרוב המחשבות מגיעות שאני מתחיל להתעמק בסוגיה .. איני יודע מה לעשות ואני מפחד לדבר עם אישתי על זה כי היא מאוד רגישה ועלולה להפגע, כמו כן חשבתי על העניין ואולי מה שעובר עליי הוא תיקון חטאי העבר, איני יודע, הבעיה המרכזית היא שאני מרגיש חסר תקווה בנושא הזה וזה פוגע לי בלימוד. תודה רבה

  2. שלום.
    קראתי בכאב את התיאור שלך, ואני חושב שהדבר הדחוף ביותר הוא המילים שאתה כותב: "שבגלל סיבות שונות ומשונות מהרגע שהתחתנתי שמחת החיים אבדה לי וכו". אדם חייב להיות מרוצה מעצמו, לא שייך לנהל חיים תקינים לאורך זמן, כשזו ההרגשה. אם לא תטפל בעצמך, המצב יחריף. הייתי מציע לך לחלוק את הרגשות שלך עם הרב אלעזר ולך (0548418686) הוא מומחה בתחום, ובדאי יוכל לסייע לך. אל תזניח!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל