שאלה:
שלום
ערכתי קניית מוצרי מזון באתר של קניות און-ליין,
פעמים רבות יש טעויות בליקוט או בחשבונית ולכן אני נוהג לעבור על הכל, ואם יש בעיה הם מזכים אותי,
כעת ערכתי הזמנה ויש טעות לטובתם, ישנם מוצרים שלא היו במלאי והם נתנו לי מוצרים חליפיים (ע"פ הנוהל הם היו צריכים להתקשר לשאול והם לא עשו כך) אך שכחו להכניס אותם לחשבונית,
האם מוטל עלי להתקשר וליידע אותם ולשלם?
תשובה:
שלום וברכה,
כתבת בשאלה שהטעות לטובתם, ומאידך כתבת שהם שכחו לגבות על מוצרים מסוימים – לכן לא הבנתי מה כתבת.
אם יש טעות לטובתם – שהם גבו ממך יותר מהצריך, אתה יכול להחליט אם לגבות את הכסף או לא. אבל אם הם שכחו לגבות על מוצרים מסוימים אתה חייב ליידע אותם על הטעות שלא גבו – מדין השבת אבדה.
אם הם גבו ממך יותר מדאי, ועל מוצרים מסוימים לא גבו, אתה יכול לקזז את זה בזה, אם המחיר מתאימים.
בהצלחה.
מחילה מכבוד הרב אך לא צוין בשאלה האם מדובר באתר של גויים. האם אין נפק"מ?
השאלה הגיעה בארץ ישראל ומסתמא מדובר ביהודיים. אם אכן החנות בבעלות גוי הרי זה טעות גוי שאין צריך להחזיר.
השאר תגובה