לתרומות לחץ כאן

להתלונן על עיוות דין

שאלה:

שלום וברכה,
יש לי שאלה בהלכות לש"הר שהיא קצת מורכבת :
יש לי עניין משפטי שמתנהל כבר מס' שנים בבי"ד הרבני בי-ם (תיק משפחה)
ראש ההרכב מתנהל באופן של עיוות דין גמור, ובניגוד לדין תורה ולעיתים גם בניגוד לחוק. (הכל מוכח)
הדיין מתעלם מתרמית אע"פ שהגרוש הודה שהוא שיקר ורימה(תועד בפרוט') בעניין חוב שהוא לא שילם, וחרף שמדובר בדין מרומה, שבו הדיין חייב לחקור ולדרושֱֱ!
אותו דיין פוסק לרעתי פעם אחר פעם בצורה מפלה, מתנהג אלי בזלזול, לא מכבד את ההסכם שחתמתי עליו עם הגרוש, ובקצרה אני מקופחת בצורה חסרת תקדים
השאלה: האם אני רשאית להעביר מכתב תלונה על הדיין, מתוקף זכותי שבדין שהוא מקפח אותה, אף אם מדובר במכתב בהנחה שחלק ממה שרשום שם הוא לא בגדר "שבח" לאותו דיין.
גם אם אהיה עניינית במכתב, חובה תהיה לציין שצורת ההתנהלות האישית שלו הניכרת מדבריו הפוגענים כלפי היא גם נושא שטעון שיפור
שאלה נוספת: האם כדי לא לגרום לחילול שם ה' ברבים, עלי להעביר תלונה לראש המוסד עצמו, ולא להעביר תלונה לרשות המדינה כמקובל.
התועלת אם תצא מזה תהיה שהתיק שלי יועבר להרכב אחר, ותינתן לי הזכות למתן דין הוגן.
מה הדין במקרה זה?

תשובה:

שלום וברכה,

אם את סבורה שהדין מוטה לנגדך, ואת מופסדת שלא כדין, מותר לך להתלונן לכל גורם שיכול לעזור לך, אין בכך איסור לשון הרע אם מעוניינת להציל את עצמך. בבית הדין ברבנות הם נותנים לך זכות לערער על הפסיקה בבית הדין הגדול לערעורים, ושם את יכולה לטעון את כל מה שאת סבורה ומרגישה מקופחת, ועל כן אין בכך איסור הלכתי לערער על הדיין. 

נ.ב. כדאי מאוד שתתייעצי עם דיין שמבין בתחום שייעץ לך אם אכן כדאי לערער ולהתלונן. גם אם את מרגישה מקופחת אבל זה לא אומר שהדיון לא מתנהל בצורה נכונה, תמיד כששניים ניגשים לדיון – ובפרט בענייני משפחה צד אחד או שני הצדדים לא מקבלים את כל מה שחושבים – ומרגישים מקופחים. ומה שאת סבורה שהדיין לא מכבד את ההסכם, יתכן וזה לא דבר חשוב בהליך של הדיון ולכן הדיין לא מכבד את הדברים. אני לא בא להצדיק את הדיין אבל לפני שאת ניגשת לערעור ומוציאה סכום גדול כדאי שתתייעצי עם יודעי דבר כדי שלא לזרוק כסף לחינם. וכמובן שלא להתייעץ עם עו"ד או טו"ר, שהם ודאי ייעצו לך לגשת לערעור ולשלשל לכיסם עוד עשרות אלפי שקלים.

בהצלחה רבה. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל