לתרומות לחץ כאן

גננת שילדה ולא העמידה ממלאת מקום כראוי

שאלה:

בס"ד

יש לי שאלה חשובה

הבת שלי בגיל 3 לומדת בגן פרטי.

לפני פסח הגננת ילדה בת למזל"ט

הגננת מנסה למצוא מחליפה אך לא מוכנה לשלם במחיר הגיוני שמקובל לתת. כמובן שכך לא מצליחה למצוא מחליפה ובינתיים אכשהו מוצאת כל יום סידור אחר לפעמים בשעות מאוחרות בלילה וההורים מתוסכלים שלא מקבלים מענה והתייחסות. והילדים סובלים מחוסר יציבות. ועכשיו שכן מוכנה לשלם אחרי שחיפשה היא לא מוצאת מישהי שמוכן לקחת את הגן גם לא במחיר המלא.

היום ואתמול הגן התנהל ע"י שתי הבחורים שלה בגלאי 14-16 שאין צורך לתאר את התחושה ובתכלס איך התנהל.

אשתי דיברה עם מעון ונתנו לי תשובה חיובית שאני מיום ראשון יכול לשלוח את ביתי לשם, רציתי לשאול האם זה מותר אני חס וחלילה לא רוצה לעשות משהו שאסור אבל אני גם לא רוצה שביתי ואנחנו נסבול בפרט שאין לגננת עוד רעיון הגיוני למחליפה לגן.

שנית בנוהל משלמים על חודש ניסן כחודש מלא
אך היא הן לפני החג והן אחרי החג היה מלא ימים שלא היה גן עקב הלידה והבדיקות לפני מבלי להתחשב בהורים למילוי מקום והן בעדכונים (יכלה לעדכן ב7 בבוקר שהיום הגן במקום אחר או בלילה שאין גן) והן התסכול ואי הרוגע לגן אחרי פסח.
לצערי כהיום אין לי מספיק כסף ואני חוסך כל שקל כדאי להחזיר חובות והלב שלי אומר לי שלא לתת לה את התשלום על החודש שבעצם לא עבדה ולא התכוננה לזמן קיץ כמו המקובל
זה סכום של 915 שלא מגיע לי בקלות ובכסף הזה אני מעדיף לקנות לילדים שלי יותר אוכל או לתת לאשתי שכל כך צריכה דברים בסיסים שאין לי את הכסף לתת לה ולא לזרוק את הכסף הזה למשהו שלא מגיע לה.

מה הדין?

בתודה מראש

תשובה:

שלום וברכה,

אם הגן לא מתנהל כשורה מעל שבוע – אין גן או שאין מקום חלופי מסודר עם גננת מצוינת, או שנותנת לבנים שלה לשמור על הילדים וכדומה, ניתן לבטל את העסקה ולשלוח את הילד לגן אחר.

בתשלום של חודש ניסן יש להפחית את הימים שלא פעל הגן לפי מספר ימי עבודה שיש בחודש ניסן, למשל: אם בחודש ניסן יש 12 ימי עבודה ולא עבדה 3 ימים יש להפחית 3/12 מהתשלום.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל