לתרומות לחץ כאן

הכשרת תנור שנקנה מגוי

שאלה:

ראשית תודה רבה לכם על האתר המיוחד שנותן מענה לשאלות הלכתיות.
הכשרתי תנור מגוי, הדלקתי אותו על מצב ניקוי עצמי (שזה שעתיים על חום גבוה, שמגיע עד ל500 מעלות במהלך החום) השארתי בפנים את כל התבניות (שיכול להיות שלכן זה הגיע לקצת פחות מ500 מעלות לכל פינות התנור) על כל פנים התנור אכן יצא נקי בסוף הניקוי, עברתי אחרי זה עם מים וסבון וזה נראה בסדר גמור, השאלה שלי היא לגבי התבניות, גם הם יצאו נקיות להפליא אבל יש עדיין כתמים שחורים בצידי התבנית ובעיקר בתחתית התבנית, ובעיקר בתבנית שהיתה יותר למטה בפעולת הניקוי (כנראה שלמטה זה גם קצת פחות רותח) למעשה זה לא נראה כמו אוכל או שאריות אוכל, זה פשוט נראה כמו כתם שחור של תבנית ישנה, אני יכולה לשלוח תמונה אם זה יעזור. השאלה שלי היא האם לאחר פעולת החימום החזקה שהיתה בתנור מותר להשתמש בתבניות הללו?

תשובה:

שלום וברכה

במידה והתבניות הן מתכת ולא חרס, יש להניח שהדלקה על חום כזה נחשבת כליבון חמור המועיל גם לתבניות. הליכלוך השחור אינו משמעותי. אם התבניות חרס או עם ציפוי אמייל, יש לחשוש שאין להן הכשרה גם בליבון חמור אלא רק בהחזרה לכבשן כלומר יציקה מחדש, התנור בכל מקרה הוכשר באופן זה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. התבניות אכן מצופות אמייל. האם עליי לזרוק אותם? ואת התנור לא צריך להכשיר בשנית כשהוכשר יחד איתם? את כל הרשתות ברזל אני מניחה שאפשר לשמור, נכון? רוב תודות.

  2. הלכה למעשה אפשר לסמוך להקל גם לגבי התבניות, כיון שלובנו בחום גבוה כזה, ראה שבט הלוי ב, מג, על פי אבני נזר יו"ד סי' קיב, לגבי הכשרה לפסח החמירו בזה יותר שלא לסמוך על הכשרת אמייל, וראה עוד מגילת ספר ח"א, כא.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל