לתרומות לחץ כאן

החזר כספי על פיצוי שקיבלתי בטעות

שאלה:

שלום רב
ראשית תודה שיש אתכם,מסייעים לי בעבודת ה'.
שאלתי-הזמנתי מוצר חשמל מהעליאקספרס(אפליקציית הזמנות מחו"ל). כשהמוצר הגיע ניסיתי אותו והוא לא עבד.ניסיתי מספר פעמים עד שהתייאשתי והגשתי בקשה להחזר כספי. החזירו לי את הכסף. כעבור זמן שהמוצר עדיין נשאר אצלי נתקלתי בו ואמרתי אולי אנסה שוב,והמוצר החל לעבוד.
פחדתי שיהיה לי גזל וחיפשתי דרכים ליצור קשר עם המוכר,אך יש שם מענה אוטומטי ממוחשב. מה עלי לעשות?חשבתי אולי להזמין את המוצר ולבקש שלא ישלח,אך הוא העלה גם את מחיר המוצר בהרבה. אשמח לעצה

תשובה:

שלום וברכה,

יש הלכה שאסור לגזול מגוי, אבל אם הגוי טעה ונתן בטעות ישראל, לא חייבים להחזיר. ולכן אסור בכוונה להצהיר שהמכשיר לא עובד ולהוציא פיצוי מהאתר שבבעלות גויים משום שזה גזל הגוי ואסור. אבל במקרה שלך שבקשת פיצוי מחמת טעות, והם שלחו פיצוי אין זה גזל אלא טעות הגוי, ואין חובה להשיב אם אח"כ התברר שטעית. ולכן אין צורך להחזיר את הפיצוי הכספי.

בנוסף, יתכן וזה חלק מהשירות שלקוח שלא מרוצה מקבל פיצוי, וגם אם התברר שהייתה טעות הם לא ידרשו החזר כספי, ולכן אין חובה להשיב את הכסף.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. הש"ך סימן שמח ס"ק ב כתב שמשמע מהשו"ע שזה דאורייתא, והקשה שמדברי הרמ"א באבן העזר סימן כח נראה שזה דרבנן, שהרי כתב שאם קידש בגזל הגוי מקודשת. וראה בנתיבות שתירץ שאכן זה איסור דאורייתא גם לדעת הרמ"א באבן העזר ומה שהקידושין חלו עי"ש שתירץ.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל