לתרומות לחץ כאן

חלום על שיניים שנושרות

שאלה:

חלמתי הלילה שכמעט כל השיניים שלי נושרות, זה היה חלום מפחיד ומבהיל
וקמתי מבוהלת מהחלום, (לא כאב לי השיניים ולא היייתי אצל רופאי שיניים לפני..)
מה זה אומר? ידוע לי שהגמרא לא מיחסת לזה סימן טוב, ומה עליי לעשות?
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

אין צורך להתייחס לחלומות, ואם את מרגישה לא בנוח עם החלום, כדאי לעשות הטבת חלום בפני שלושה מבני המשפחה וכדומה, בנוסח המובא בסידורים.

מקורות:

אף שבהלכה מבואר שאדם שרואה שנפלו שיניו צריך להתענות, אך כבר כתבו גדולי הדורות שכיון שכתבו הפוסקים שחלום שבא בלילה מחמת הרהור ביום, כגון כאב שיניים שהיה ביום הקודם או משהו דומה, באופן זה אין החלום מבשר כלל על דבר רע, אשר על כן בזמננו אשר נשתנו מאד סדרי החיים כי בעוד שבזמנים הקודמים רובא דעלמא היו דרים בכפרים ועיירות קטנות וכמעט שלא היו שומעים מחדשות העולם ומכל מיני מאורעות קשות וכדו' בזמננו כל אנשי העולם ואף אלו הגרים בכפרים ובעיירות שומעים וקוראים כתבי עת אשר ממלאים את גליוניהם בכל מיני מקרים קשים ומרים שקורים במקומותיו ובכל קצווי תבל ומאורעות קשות המתרגשות ובאות לעולם והאדם אוגר במחשבתו כלי שימת לב כל מיני שמועות רעות וקשות כמעט בכל יום ויום ואע"פ שאין לו ולמשפחתו נזק ישיר מהמקרים הקשים והמאורעות הקשות אך בדרך כלל חושש בלבו מפניהם שמא יפגעו גם בו ר"ל וכדברי חז"ל ברכות נ"ה עפ"י הנביא דניאל ב' רעיונך על משכבך סליקו' ובחלום הלילה צפים ועולים הדברים ששמע או קרא היום או אתמול וכו' וגורמים לו לחלומות בעתה בלבושים שונים עליו ועל בני משפחתו וכדו'. ולכן אין לתת לב ולדאוג ולפחד מחלום רע, ואף כשאדם דואג מחלום רע גדולי הדורות מיעטו מלהצריך תעניות עבור כך, אלא להטיבו בפני שלשה, ולתת מעות לצדקה.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. רק הערה קטנה, מה שכתבת שהגמרא לא מיחסת לזה סימן טוב, זה לא מדוייק, כתוב בגמרא (נו.) שרבא חלם כך ובר הדיא פתר לו דבר לא טוב, אבל זה לכאורה כי הוא לא שילם לו כסף ולכן הוא פתר לו לרעה, בסופו של דבר הגמרא אומרת שהחלום הולך אחר (פתרון) הפה.
    וכך כתב הביאור הלכה בסימן רפח' סעיף ה' ד"ה "או שניו".
    כתוב גם שם שצריך להתענות על קורות ביתו שנפלו בחלום, אך המ"ב הביא מדרש (ב"ר פט, ח) שפתרו את זה לטובה וכך היה.
    אותו דבר יכול להיות אצלך.
    אבל אם את ממש מרגישה צורך לעשות משהו, תני צדקה ותנסי לקבל על עצמך קבלה קטנה להתקדמות ברוחניות, כמו לדוגמה ללמוד כל יום 5 דקות מוסר, זה תמיד טוב ורק יכול להועיל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל