לתרומות לחץ כאן

חיבה בין איש לאישה

שאלה:

שלום וברכה ,
נשאלתי ע"י אישתי בנוגע לשירי אהבה
היהדות מאוד מחשיבה ומתיחסת לרוחניות בין איש לאישה מדוע אין שירי אהבה שאיש יכול להקדיש לאישתו בשונה מעולם החילוני ששם יש שירי אהבה וחיבה ,אז עם ביהדות חשוב החיבור בינו לבינה שיהיה טוב ומחזר אז מדוע יש לא מצוי שירים כאלה? ומה פסול בזה שגבר יוציא שיר כזה כמו שאנחנו רואים להבדיל בעולם החילוני.
תודה רבה לכם.

תשובה:

שלום וברכה

אין כל פסול בכך שאדם יוצר שיר כזה ושר אותו באופן אינטימי בינו לבין אשתו.

זה בסדר גמור.

הנקודה היא אחרת, שביהדות הקשר שבין אדם לאשתו הוא משהו לגמרי אישי ביניהם ואין בו חלק לאנשים מבחוץ.

זאת משתי סיבות: האחת כך ראוי ויפה, אין דבר מבוזה ובעצם הרסני לזוגיות יותר מתרבות החוץ הזו. אהבה בין איש לאשתו היא משהו שביניהם בלבד, כאשר זה נעשה פומבי, זה בעצם חיצוני, לא אמיתי ולא משרת את המטרה. והשניה, ביהדות יש הקפדה מלאה על הפרדה בין המגדרים וגם על זוגיות פנימית אישית, כדי למנוע יצר הרע שמביא בעצם לא רק לאיסורי תורה אלא גם להרס התא המשפחתי. התערבות הזו והחופשיות הקיימת בציבור החילוני, מובילה לקרוב ל60% גירושין במגזר היהודי במדינת ישראל [מה שמוריד את האחוזון זה הציבור הדתי…] זו טרגדיה לאומית ואנושית!

לכן, אדם שרוצה ליצור מוזיקה כזו ולישר לאשתו ולנגן לה, זה בסדר גמור, ומי אמר שזה לא נעשה? אינני מכיר את כל האנשים תרבותם וסגנונם, ולעולם לא נדע ולא מוטל עלינו לדעת כיצד הם מבטאים את אהבתם [ובלבד שתהיה בזה כנות, חיבור בנין וצמיחה], משום שכל זה נעשה בתוך ביתם פנימה.

ברכה והצלחה וזוגיות טובה ומאושרת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל