לתרומות לחץ כאן

שידוכים

שאלה:

שלום רב,
התקשרו לברר אצלי על חברה שלמדה איתי בתיכון-ספרתי עליה קצת דברים טובים. ואז היא שאלה אותי על האם היא שמנה או רזה. והבחורה הזאת קצת מלאה אז אמרתי לה שהיא לא רזה מקל אבל גם לא שמנה די רגיל. וגם שהיא הרזתה מאז התיכון. ואז רציתי עוד קצת להחמיא עליה אבל היא די סיימה את השיחה. ועכשיו אני מאוד מפחדת שאולי בגלל מה שאמרתי הם יורידו. מה אני אמורה לענות ככשואלים כזאת שאלה? והאם אני יכולה ח"ו להזיק לה? תודה

תשובה:

שלום וברכה

להבא כששואלים כזו שאלה, אם היא נראית בסדר, אומרים שהכל מצויין, בלי כל הפירוט המתפתל הזה…

כרגע הכל בסדר.

בשורות טובות ויום נעים.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. א. במחכ"ת מה הבעיה בהלכה להגיד שהיא פעם הייתה שמנה שהרי אין זה גנאי , וזה שמבחינתם זה עלול להיות בעיה לא הופך את זה לגנאי לפי ההלכה . (אכן אין טעם לפרט, אבל לכאורה אין בזה בעיה בהלכה )
    ב. גם מה שכתבתם "אם היא נראית בסדר" זו הגדרה לא ברורה והכל לפי עיני המתבונן , ובפרט שלכאורה באופן שיוצא מגדר הרגיל באופן מובהק מה ההיתר להגיד ? והרי אין כאן נזק שהרי הבחור יפגש ויראה בעצמו ?

  2. ניכר שדבריי לא הובנו כלל אז אשאל מחדש וביתר הרחבה,
    1. מתשובתכם הראשונה היה נשמע כאילו השואלת עברה על איסור , ציינתי שלכאורה אין זה נכון , אם כי פשוט שאין לענות באופן שעלול להזיק .
    לענ"ד חשוב להדגיש זאת משני סיבות א. כי חשוב להדגיש מהי הלכה ומהי הנהגה . ב. כדי לא לגרום רגשות אשמה כאילו היא עברה על ההלכה .
    2. כאן ניכר שלא הובנתי, אני התכוונתי לשאול על מה שכתבתם שאם היא נראית בסדר כך צריך לענות, ומשמע שאם בעיני הנשאל היא לא נראית בסדר כך הוא צריך לענות ! וזה לכאורה ממש איסור משום שזה גנאי ללא תועלת שהרי הבחור יוכל לפגוש ולהחליט בעצמו . כל התועלת במקרה כזה הוא למנוע את בזבוז הזמן של הפגישה במקרה שהיא באמת לא תמצא חן בעניו , ומי התיר זאת ?

  3. לא הבנתי מדוע אתה סבור שלמנוע בזבוז זמן ומתח וכו' זה לא תועלת, רק כמובן צריך להיות בטוחים שזה משמעותי באופן שאכן בלאו הכי השידוך חסר סיכוי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל