לתרומות לחץ כאן

קנה ציוד למשרד והשתמש בו למטרה פרטית

שאלה:

שלום, כשאני רוכשת מוצר לעסק שלי אני מוציאה קבלות על שם העסק, מה קורה במצב בו רכשתי מלכתחילה לעסק, נשאר לי מאותו הדבר והשתמשתי בו לצרכי האישי? מה עושים במקרה כזה, כשיש לי עודף ממה שרכשתי לעסק ואני צריכה גם לצרכי האישי? ומה קורה למשל אם אני רוצה לרכוש מדפסת ביתית שתשמש אותי בעסק, אבל גם לצרכי הבית? השאלה כאן היא איך להתייחס לזה כדי שלא תהיה שום בעיית גזל חלילה אך גם יהיה שימוש נכון בצרכי העסק.
אשמח להסבר, תודה רבה.

תשובה:

שלום וברכה,

אם רכשת מוצר לעסק ואח"כ החלטת להשתמש בו למטרה אישית, או שנשאר לך ואת משתמשת למטרה אישית אין בכך שום בעיה, כיון שמטרת הקנייה הייתה עבור העסק, וזה נחשב להוצאות של עסק.

אם את מלכתחילה רוכשת מוצר שמטרתו עבור שימוש פרטי ועבור שימוש העסק, אם עיקר מטרתו לעסק הרי זה נחשב שקנית לעסק.

בהצלחה.

מקורות:

חיוב תשלומי מיסים הם לפי החוק, ולכן אם רכש עבור המשרד ואח"כ נשאר לו או שהיה לו צורך למטרה אישית, זה נכלל בהוצאות משרד. וכן אם רכש לצורך העסק, אפילו אם יש לו בזה גם מטרה לצורך אישי, כיון שהציוד נדרש לעסק ועיקר שימושו הוא לצורך העסק, הרי זה נכלל בהוצאות משרד, וכיון שכל חיובי מיסים הוא בגלל החוק, ומסתבר שזה הרצון בחוק, וניתן לפעול לפי החוק. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל