לתרומות לחץ כאן

מילאו לי דלק יותר ממה ששילמתי

שאלה:

בתחנת דלק של ערבים בקשתי שיפתחו לי 200. שקפצה המשאבה לאות סיום, הוצאתי ונסעתי ואז הסצבר שבטעות היא פתחה פול. היינו ללא הגבלת תדלוק. האם צריך לחזור לשלם או שסה אבידת הגוי.

תשובה:

שלום וברכה,

אם ביקשת שימלאו לך דלק במחיר של 200 ש"ח, והם מעצמם מילאו יותר בטעות, הרי זה טעות גוי שמותרת, ואתה לא חייב לשלם להם על התוספת שהם נתנו לך בטעות. ולמרות שבמקום של חילול השם יש חובה לשלם, כאן אם הם לא ידעו שנתנו יותר אין גם חילול ה' ואתה לא חייב להחזיר.

בהצלחה. 

מקורות:

ראה שו"ע ריש סימן שמח, גבי טעות הגוי מותרת, ובש"ך כתב שבמקח וממכר בגוי נחשב לגזל הגוי, ושם הכוונה שלוקח מקח מהגוי ולא משלם, אבל כאן שהגוי נתן לו יותר ממה שרצה והגוי לא יודע מהטעות אין חובה לשלם על כך.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. יש להעיר שנשמע מהשאלה שלא הם מילאו אלא בתחנת דלק אפשר לבקש שיפתחו ויאפשרו לך לתדלק סכום מסויים ובמקום לפתוח לאפשר לו 200 פתחו לו בלי הגבלה, והוא תדלק בעצמו אחר כך (אלא שפותחים את האקדח והוא ממשיך עד שמגיע לסכום שהוגבל)
    אולי זה לא משנה את הדין אבל לבירור המקרה

  2. אם הם לא מילאו יותר אלא נתנו אפשרות למלא ללא הגבלה, ושהלקוח ימלא עד הסום שרוצה, אם הלקוח מילא יותר חייב לשלם, ואין זה טעות גוי אלא גזל הגוי, ולקנות מוצר ולא לשלם נחשב לגזל הגוי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל