לתרומות לחץ כאן

עסק קטן שמשתמש כלקוח פרטי ולא כעסק

שאלה:

אני מוכר מחשבים יד שנייה בהיקף קטן ומפרסם באתר אינטרנט בבעלות גוי. כאשר אני רוצה לפרסם , יש לי שני אופציות לבחור : פרסום פרטי או פרסום עסקי .בפרסום פרטי אפשר לפרסם עד 3 מודעות בו זמנית שזה די מספיק לי כי אני מחליף אותם. פרסום כפרטי עולה לי הרבה יותר זול ואף מביא לי יותר פניות (אנשים אוהבים לקנות מפרטי) .פרסום עסקי יש כמה חבילות . החבילה הכי קטנה הינה 5 מודעות בו זמנית . המודעות בפרסום עסקי מופיעות מ פחות אטרקטיבי מאשר פרטי.
השאלה שלי : האם אני בכלל נקרא עסקי ?!
2. גם אם אני נקרא עסקי האם , אני יכול לבחור פרטי מאחר שמדובר באתר בבעלות גוי?
3. האם מותר לענות ללקוחות כששואלים אותי אם אני סוחר – להגיד שאני איש פרטי(כי סוף סוף אני לא מוציא חשבונית – אני סוחר בקטנה)
4. האם מותר להמציא סיפור ללקוחות שפונים (יהודים) שזה היה מחשב אישי שלי ולומר לו שהמחשב אצלי סך הכל כמה חודשים בעוד שבמציאות רכשתי את זה כחלק ממלאי שאין לי מידע מדוייק עליו ?

תשובה:

שלום וברכה,

1. האתר קבעו קריטריונים שאתר פרטי זה פרסום של שלושה מודעות בבת אחת, ואתר מסחרי פרסום גדול יותר. הם לא בודקים אם המפרסם באמת הוא פרטי או מסחרי, אלא שבדרך כלל סוחר יעדיף לפרסם בהיקף גדול יותר. ולכן אם העסק שלך הוא קטן ואתה עונה על קריטריונים של פרטי מצידם אתה נחשב פרטי, ומותר לך להשתמש כמפרסם פרטי.

3.4. לקוחות רוצים לקנות מאדם פרטי דווקא ולא מסוחר, ולכן אסור לך להציג את עצמך כאדם פרטי. וכ"ש שאסור להציג מצגת שווא כאילו זה מחשב שלך שהשתמשת בו, ויש בדבר זה משום איסור גנבת דעת. אתה יכול לומר שאתה מוכר קטן מאוד, ואתה בודק טוב כל מוצר בצורה פרטנית [אם זה כך].

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל