לתרומות לחץ כאן

מכר דירה ולא העביר את הרישום על שם הקונה – מי בעל הדירה?

שאלה:

מכרתי את הדירה הקודמת שלי לראובן. והדירה עברה על שמו ברשות המיסים. עם זאת בטאבו ראובן לא העביר את הדירה על שמו היות שהוא חייב כסף לאנשים והוא לא רוצה שהנושים יראו שיש לו דירה.

כעת פנה אלי שמעון שגר בבנין ההוא והוא רוצה להוציא ממ"ד, והוא צריך חתימת שכנים, והיות שהוא רואה שבטאבו זה רשום עדיין על שמי הוא מבקש את חתימתי.

לי אין שום בעיה לחתום, דא עקא שראובן אינו רוצה שאחתום לשמעון כי הוא רוצה בתמורה משמעון הסכמה שהוא יוכל לבנות עוד קומה על הגג.
השאלה שלי הוא אם לחתום לשמעון או להימנע עד שראובן יסכים.

יתכן שזה תלוי בשאלה אם אפשר לחייב את שמעון לחתום אף ללא כל תמורה וכמו שמצינו הנידון בזה בבקשת תשלום לבת על חתימתה על הירושה לאחים שנחלקו בה הפוסקים.

אינני יודע מה לעשות למעשה

תשובה:

שלום וברכה,

אתה מכרת את הדירה לראובן וראובן הוא בעל הדירה, וזכות החתימה שייכת לו בלבד, העובדה שזה עדיין רשום עליך זה רישום גרידא, אבל אין לך בעלות על הדירה, ואסור לך לחתום על הסכמה של הרחבה עד שראובן בעל הדירה ייתן לך הסכמה. אתה צריך לומר לשמעון שאתה לא בעלים על הדירה ואסור לך לחתום ללא הסכמת ראובן, והוא ידון מול ראובן.

בהצלחה.

נ.ב. זה לא קשור לנושא ההלכתי של חיוב חתימה של בת על ויתור בירושה לטובת האחים.

מקורות:

ראה שו"ע סימן ס ס"ח שאם השטר של ראובן רשום על לוי, ולוי מודה שהחוב של ראובן חייב הלווה לשלם לראובן, ואין לוי יכול למחול על החוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל