לתרומות לחץ כאן

הלוואה לאח

שאלה:

שלום
יש לי אח הוא לומד תואר
אני עובדת אני קטנה ממנו בכמה שנים
החלטתי להתמקד בעבודה לפני לימודי תואר כדי להיות מוכנה לחיים – וגם כי אני לא פנויה בראש כדי ללמוד תואר למרות שעברו כמה שנים מסיום התיכון אך כרגע לא שם. אבל בכל זאת חוסכת כסף עכשיו. אח שלי לומד תואר לא ממש חסך לפני- הוא ביקש שבשנה הראשונה אמממן אותו בתואר -ובסוף השנה יחזיר מהמלגה
סיכמנו לשנה אחת.
עזרתי לו, החזיר לי בסיום השנה, וזה נמשך לעוד שנה כי ביקש שוב. התואר שלו זה 4-5 שנים לפחות
עכשיו הסתיימה השנה השניה- עליו להחזיר לי סכום גדול של כסף על כל השנה וביקש שיחזיר רק חצי ועוד חצי שנה יחזיר לי את השאר. לפני כן אמרתי לו גם שאני רוצה שיחשוב על פתרון להסתדר לשנים הבאות כי אני רוצה להיות משוחררת מכך
אמנם אני לא צריכה כרגע את כל כספי- אני משאירה בצד להוצאות עתידיות שלי אבל די מפריע לי הנושא והייתי שמחה אם היה מסתדר בכוחות עצמו.
אני יודעת שמדובר רק בהלוואה אבל אני לא רוצה שזה ימשך עוד שנים – אני רוצה להיות עצמאית.
מצד שני יש לי רגשות אשם כי קשה לו והוא לומד, ואני מרגישה אנוכית כשאני לא רוצה לעזור וההורים שלי זקוקים בעצמם ולא יכולים לעזור לו, אז בסוף אני ממשיכה להיענות לבקשות. אך מפחדת מהימשכות של המצב . אפשר לייעץ לי מה לעשות בנושא ?

תשובה:

שלום וברכה

קראתי את שאלתך בתשומת לב, אני חושב שזה את מלווה לו זה נהדר, מי יעזור לו אם לא אחותו, ומי נעזור אם לא לאח, אבל זה חייב להיות מאוד מוגדר כמה לווים ומתי מחזירים, ובשום אופן שלא יצטבר לסכומים שיקשה עליו להחזיר, כדי שתוכלי להרגיש בטוחה בכסף שלך. לכן, אם הוא רוצה אורכה בזמן הפרעון את יכולה לשקול בחיוב אבל לא מלווים עוד כסף עד שהקודם לא חוזר. שיסביר מהיכן הכסף יחזור וכו'.

בהצלחה רבה מאוד, הרבה שפע, וחנוכה שמח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל