לתרומות לחץ כאן

שאלות בחג הסוכות

שאלה:

מועדים לשמחה לרבני האתר

עשיית התעמלות בפשטות יש בה מצווה האם יש עניין להכניס אופני כושר לסוכה להתעמלות? זה בזוי או דומה לתשה"מ?

החגורה שלי נפל ממנה האבזם בשבת (חגורת קלאטש ) בבית, מיד הורדתי את החגורה עצמה שנשארה במכנסיים ואין בה שימוש ללא אבזם . האם זה מוקצה מחמת גופו והיה אסור לי להוריד מהמכנס את הרצועה השחורה ללא האבזם?

בבוקר אחד מהילדים כנראה תיקן זאת לא ידיעתי וחיבר את הברזל בחזרה…
והוא מתחת לבר מצווה האם יש בכך מעשה שבת או שמותר ללבוש?

הילד שתה מהקולר שיש בגינה הציבורית המים מטפטפים שם לאדמה . יש בכך בעיה?

יש הקבלות בין סוכה לארץ ישראל מצד שכל הגוף מקיים המצווה ומצד השגחתו יתברך בפרט שיש בסוכה ובארץ ישראל. שאלתי היא האם יש גאון מווילנא שכתב שאין חבלי משיח בארץ ישראל שהרי כתוב ייתיה ולא אחמיניה בתלמוד בבלי ולא ירושלמי

האם בסוכה שר שלום עליכם ואשת חיל בפרט כשהוי גם יום טוב של סוכה או פסח או שבועות?

מנהג ירושלים שמותר להשתתף ולא לרקוד בשמחת בית שואבה באם אפשר לסמוך על כך? מה זה שונה מסתם מוזיקה במועד שלאבל אסור לשמוע
למה לשיר שירי שמחה מותר לאבל בחול המועד בשונה מכל השנה

היאך הותר ואפילו הומלץ על תשה"מ בסוכה הרי יש חשש בוענה שלא ישמע קולות אחרים מהרחוב

דעת הרבנים על הליכה לחברון במועד?

בגינה הילד תלש מפרח תלוש עלים . זה לא תולש שהרי זה לא מחובר
אבל האם הוי מוקצה?

אתרוג יש נידון אי מוקצה בשבת מה דיני ההדסים? הלולב והערסה אני מניח וודאי מוקצה…

אדם שמניח בצנעא תפילין בחול המועד כמנהג בני חול האם מברך?

עת לאהוב ועת לשנוא. כשכתוב חמור שונאך הגמרא מנסה ליישב איך שונא ובתוספות מסבירים שיש חשש שישנא יותר מידי אז איך מותר לשנוא כאן

תשובה:

שלום וברכה

מחמת ריבוי השאלות נענה בקצרה.

1. אין איסור להכניס אופני כושר לסוכה זה לא תשמיש של בזיון.

2. החגורה מוקצה ובשעת הדחק יש להסירה כלאחר יד. אסור לתקן בשבת אא"כ האבזם רפוי ונופל הרבה, לכאורה יש בזה מעשה שבת.

3. יש להזהר לא לפתוח ברז שמימיו מטפטפים על האדמה שיש שם צמחיה, אף שהוא פסיק רישא דלא ניחא ליה, מ"מ פסיק רישא דלא ניחא ליה אסור מדרבנן.

4. שרים שלום עליכם ואשת חיל אבל ממעטים בזמירות השבת.

5. מנהג זה הוא רק לספרדים ולא לאשכנזים, וגם לספרדים הוא רק בשמחת בית השואבה שראו בזה שמחה של מצוה.

6. הזהירות לא לשמוע קול היא לכתחילה ולא לבטל מחמתה מצות עונה.

7. יש נביעות מאובטחות וזה מצויין.

8. בהחלט מוקצה אבל לא קוצר.

9. ההדס ודאי מוקצה כי אסור להריח בו בחג.

10. מניח ללא ברכה. 

11. משנאיך ה' אשנא, בזה מדובר.

חג שמח!

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. יש מקור לגרא שאין חבלי משיח בישראל?

    צריך למנוע ילד לעבור על פסיר דלא ניחל בדרבנן?

    אגרטל וטלטול פרח הוא מוקצה?

    לכאואה השואל לא דיבר על ביטול עונה השאלה היאך מותר בסוכה אפשר לקיים בבית ושם אין קול מהרחוב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל