לתרומות לחץ כאן

גילוח שיער הגוף במכונה

שאלה:

שלום וברכה
ראיתי את התשובות לענין גילוח שיער גוף ומה שלא ברור לי מספיק הוא האם ההיתר במספריים הוא גם למטרת ייפוי ?
כמו כן האם גילוח במכונת גילוח בגוף דינו כתער במכונות הלא כשרות וכן מה הדין במשחה שמורידה שיער
תודה ושנה טובה

תשובה:

כאשר לא מדובר בבית השחי ובערוה מותר. במכונה לא כשרה יש להחמיר או שיעשה ברפיון.

מקורות:

שולחן ערוך יורה דעה הלכות לא ילבש גבר שמלת אשה סימן קפב סעיף א

המעביר שער בית שחי ובית הערוה, אפילו במספרים כעין תער, היו מכין אותו מכת מרדות. בד"א, במקום שאין מעבירין אותו אלא נשים, כדי שלא יתקן עצמו תיקון נשים. אבל במקום שמעבירין אותו גם האנשים, אם העביר אין מכין אותו. הגה: ואפילו לכתחלה שרי (ר"ן פ"ב דע"ז). רק החברים נמנעים בכל מקום (שם ובב"י בשם נ"י) (וע"ל סימן קנ"ו). ומותר להעביר שיער (שאר) איברים במספרים בכל מקום . 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לכאורה מה שמותר בשאר אברים במספריים הוא בגלל שלא דומה "התוצאה" של המעשה שלו למנהג נשים, כיון שנשאר קצת שערות קטנות, אבל במכונה לכאורה אף שהמעשה אינו כמעשה נשים כי אין דרך הנשים להשתמש במכונה כען של גברים, אבל התוצאה הנראה לעינים הוא כמו של נשים, והרי כל האיסור של לא ילבש גבר וגו' הוא כדי שלא ישב בין הנשים, זה הנראה לענ"ד

  2. במספריים לא מחייב שנשאר שערות קטנות ועדיין זה מותר לכתחילה
    כי המספרים המדוברות כאן הם כעין תער כמו שכתב הטז על השוע
    כלומר אפילו שזה נראה לעיננו כתער ממש
    (מכונה כשרה, סם, שעוה)
    אפילו הכי כיון דהמעשה הוא לא במקומות בגוף היכן שרק מנהג נשים להוריד היינו שחי וערוה אלא דרך כולם להוריד לכן יהיה מותר
    כמו בנזיר נט. שמשמע שדרך הגברים שם היה להוריד בשחי

    ומה שבשאר הגוף אסרו בתער
    זה במקור מחלוקת ואסרו בתער

    וברור שגם אם עושים משהו שמותר אבל המחשבה היא על לעשות איסור
    כגון לישב בין הנשים לניאוף וכדומה זה אסור!!!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל