לתרומות לחץ כאן

קשירת חצוצרות

שאלה:

אני שוקלת לעשות קשירת חצוצרות עוד מעט בת 30 יש לי שני ילדים והשלישי בדרך אמורה ללדת עוד מעט ,שתי הלידות היו קיסרי וגם השלישי קיסרי יש לי ילד עם אוטיזם וגם היריון השלישי עוברת הרבה בדיקות בגלל הילד השני ,אפילו הציעו לי לעשות הפסקת היריון ואני התעקשתי שלא לעשות שיהיה מה שיהיה.השאלה שלי עד כמה זה אסור לפי הלכה לעשות קשירת חצ

תשובה:

שלום רב,

זה בעיה.בפרט שהיום לא כ"כ עושים קשירת חצוצרות אלא ניתוק החצוצרות שזה בעצם סוג של סירוס. לגבי סירוס אישה יש מחלוקת בפוסקים אם זה איסור דרבנן כפי דעת רוב הפוסקים, או איסור דאורייתא כפי דעת הגר"א. האגרות משה חשש לשיטת הגר"א. ובכל מקרה כאשר אין כ"כ ברירות אפשר אולי ללכת לפי דעת רוב הפוסקים ולת לגוי לעשות את זה. או שיש שרצו לומר שקשירת חצוצות (אם יקפידו על קשירה ולא על ניתוק) אינה בהכרח סירוס משום שזהנעשה ממילא – כי מי לאחר הקשירה עדיין אפשר לתקן, ורק אח"כ זה נמק ואינובר תיקון, אבל שאלתי איש מקצוע בעבר תוך במה זמן ניתן חתקן ונאמר לי  שמדור על זמן קצר מאד -דקה..

לכן, במקרה שלך שבהחלט יש אופציות אחרות למניעה (ואפשר גם לעשות שתי מניעות אם בכל  זאת את חוששת, ולא להגיע לחשש איסור דאורייתא.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל