שאלה:
אני עובדת בעסק שנותן תוצר ללקוחות, הפרסום של העסק הוא מפה לאוזן מלקוחות מרוצים שמראים את התוצר שהתקבל. לאחרונה שמתי לב שאחת העבודות נותנת תוצר לא ברמה מספיקה לרף שהבוס מעונין ליצור, (אולי זה נובע מזלזול ואולי זה נובע מחוסר מקצועיות) אני בטוחה שהדבר גורם נזק לתדמית של העסק, כי הרמה יורדת וגם יש לקוחות לא מרוצים.
האם מותר לי להגיד לבוס שהעבודה שלה לא ברמה מספיק? לפנות מעצמי או רק אם הוא שואל? (הוא שאל כמה פעמים והתיעץ איתי מכיון שלו אין אופציה לבדוק באמת את רמת התוצר שלה מול העובדות האחרות)
אשמח לתשובה מה לעשות וכיצד.
תשובה:
שלום וברכה
ראשית הייתי מציע לפנות אליה בנעימות ולומר לה, אני רואה שאת לפעמים מתקשה לסיים עד הסוף, בואי אני אראה לך ואעזור לך, וכך היא תתקדם וגם תראה ששמים לב לענין. וגם אם את חוששת שאולי תהיה לה תרעומת כל שהיא עלייך, אם תעשי את זה בנעימות זה לא יהיה נורא, ובסופו של דבר כדי לחסוך אי נעימות כזו אין סיבה לומר לשון הרע שעלולה גם לגרום לפיטוריה ולפגיעה בפרנסה של משפחה.
במידה וזה בלתי אפשרי, היא בלתי מסוגלת להתקדם, והתוצרת אכן משמעותית נמוכה וגורמת נזק, יש בזה משום מצות השבת אבדה לומר בעדינות לבוס שכדאי יותר לפקח על עבודתה כי לפעמים היא לא מצליחה להגיע למקסימום הרצוי, וכדאי לו לדאוג לקדם אותה. להזהר לומר בעדינות ולא לשמוח לאד ולא להתכבד בקלונה.
ברכה והצלחה ושבת שלום.