לתרומות לחץ כאן

שומר ברית – אובד עצות

שאלה:

שלום כבוד הרב, יש לי שאלה שמטרידה אותי כבר המון שנים..
אתמול ברוך ה' ספרתי 3 שנים מלאות לשמירת ברית רציפה מה 21.07.2020
ויש לי בעיה, אני אדם חילוני, לא רואה את עצמי לצערי חוזר בתשובה או מתחיל לקיים חיים הלכתיים(הבעיה היא בעיקר בשמירת השבת, אבל בתכלס אני מתכנן לעשות הפרדה מלאה גם כלים בשר חלב, פלטה לשבת וכל מה שלא עשו אצלי בבית בגדול), מאוד רוצה להכיר אישה טובה שתהיה לה יראת ה' ובדרגה הרוחנית שאני נמצא בה, אבל מאוד מאוד חושש ליפול בברית, שאני יודע שזה דבר שבוודאות יקרה במידה ואכיר מישהי.
יצא לי להכיר בחורות מהממות בחיים, אבל לא משנה כמה אני מחפש ומוצא, ברגע שאני מוצא אני ישר מקבל רגליים קרות ומנתק קשר מחמת הספק שאפול איתן בברית.
מצד אחד שמירת הברית נתנה לי חיות, תחושה שה' איתי גם אם אכנס לגוב האריות, תחושה שאני יכול לעשות הכל ואין לי פחד מכלום ושום דבר, שמירת הברית נתנה לי חיים.
אבל מאידך, היא גם לקחה ממני את הדבר הכי בסיסי.. וזה הרצון להכיר אישה בלי לחשוב יותר מדיי על ליפול בברית וכיוצא.
לא יודע מה לעשות, אני אובד עצות ומיואש.

תשובה:

שלום וברכה ידידי

למעשה אתה מציג קונפליקט שהייתי רוצה לחדד אותו יחד איתך.

הסיבה שאתה חושש מנפילות היא בגלל שבכל הנושא הדתי אתה קצת פוסח על שני הסעיפים, ולכן גם הצורה והאופן בו אתה רוצה לנהל את הזוגיות שלך אינה כוללת שמירת נגיעה, כי אם היא היתה כוללת את זה החשש לא היה קיים, הפגישות היו תכליתיות יותר כדי לבחון התאמה, ואז אחר כך נישואין, אבל אתה רוצה זוגיות ארוכה וקרובה יותר פיזית מה שגורם לקושי הזה.

והקונפליקט הזה נמצא דוקא ואדרבה בנושא של שמירת השבת! כמה שזה נשמע לא קשור, זה קשור ועוד איך! כיון שאם תתחיל לשמור שבת [ואז תראה שזה בכלל לא קשה כמו שאתה חושב זה היום שכל יהודי דתי מצפה ומחכה לו כל השבוע, הרוגע המשפחתיות, הרוממות הסעודות הקריאה השקטה בית הכנסת וכו', החגיגיות והניתוק, זה דבר מדהים, אינני יודע איך אדם נשאר שפוי בלי שבת…], כל הזהות שלך תהיה שונה מצד עצמך, בעיניך ובעיני הסביבה, וממילא גם אופי הזוגיות שלך יהיה טיפה שונה והרבה יותר ממוקד, והוא יוכל להעשות באופן שיחסוך לך את הקושי שתיארת.

בברכה שנשמע ממך תמיד רק בשורות טובות, המשך להצליח ולהקדם בדרך התורה והמצוות המסורה לנו מאב לבן זה 3500 שנה.

בהצלחה 

מקורות:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל