לתרומות לחץ כאן

בחירת שידוך / איך יודעים שהאשה רוצה חיי תורה?

שאלה:

שלום וברכה
כמעט כל בחורה חרדית מעריכה תורה מאד. ומצד שני כמעט כל בחורה חרדית תרצה שבעלה יעזור בפרנסה כאשר יש קושי בפרנסה שהבית לא מצליח להתגבר עליו (חובות שגדלים וכד').

אבל מן הסתם יש הבדלים גדולים בין אשה לאשה… מהם? מי שמחפש בחורה שאוהבת תורה ורוצה שבעלה יגדל בתורה לאורך שנים, איך יוכל לזהות את האשה הטובה ביותר מבחינתו בנושא זה?
אם היא אומרת מראש שהיא תרצה שהוא יעזור לה בפרנסה בהמשך (כשיהיו כמה ילדים וכד'), אז לא כדאי להמשיך איתה?
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

באופן כללי צריך לדעת שחובת הפרנסה בבית היא על האיש ולא על האשה! כך שאם יש חובות ואין די בפרנסתה זו חובה על הבעל להשלים את החסר, כמובן לכתחילה יש לחיות בצניעות כבני תורה המוכנים להקדיש את חייהם לתורה. יש לברר היטב על היראת שמים של הבחורה ועל שאיפותיה בלי ספק, גם לברר וגם לשוחח בפגישות, אולם בסופו של דבר יש לזכור שכרגע היא נערה צעירה ללא דאגות, מה שיגרום לה בהמשך להחזיק בשאיפות אלו, זה הבעל עצמו! אם הוא יהיה שמח בלימוד, ילמד בהתמדה וישתף אותה בהצלחות, יכניס בבית רוח של שמחה בתורה ובמצוות וכו', אשה מטבעה רוצה להיות חלק מזה, כמובן כאשר הבסיס קיים, אבל אם הוא יבוא קצת מתלונן, או שלא ממש ישמור על הסדרים, לא ישתף בחוויה ובהצלחות, לא ישדר שזה מיוחד וטוב ושהוא שמח, אז למה שהיא תרצה להיות חלק מזה? לכן, אחרי בירור התאמה עקרונית, צריך לזכור, שהאשה מביאה בבית את הניהול החומרי וכו', אבל את הרצון לתורה והרצון להשקיע וכו', יביא הבעל ורק הוא. לצערי הרבה אברכים לא מודעים לכך מספיק, הם לומדים טוב בכולל, אבל לא משתפים, לא מראים בבית חשיבות של כל רגע [לא מתוך לחץ, אלא להראות יקרות ושמחה והצלחה ושזה דבר מעסיק ויש בו הספקים וכו'], לא לומדים בבית, אז בודאי שהאשה לא מתחברת…

בשורות טובות ובהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל