לתרומות לחץ כאן

חשיבות הנחת התפילין מיד בבוקר

שאלה:

כך נהגתי שנים (צריך התרת נדרים?) אך עקב לימוד גיטרה, שמתי לב וגם שמעתי מעוד נגן, שהכי טוב להשאיר בחוץ, זה כנראה יעלה את הסיכוי שאניח, כפי שזה עוזר בגיטרה.

דרך אגב, שמעתי לאחרונה בהרצאה שתפילין של רש"י הקדוש קשור לספירת הבינה, וכולם צריכים להניח רש"י. תפילין של רבנו תם קשור לספירת החוכמה, ושמעתי שבימים שמקובל זה היה קורא בכף היד (הוא לא באבא, גם אמר שאין לו רוח הקודש, אנשים פונים אליו עם שאלות כאילו שיש לו רוח הקודש ואני יכול להבין אותם ואותו. הוא נכד של ראש הל"ו צדיקים חכם מנחם מנשה זצ"ל) עוד מילדות ראה מהל"ו צדיקים, יש לו סיפורים עליהם.

בקיצר, כשהיה קורא בכף היד, היה רואה שכאנשים התחילו להניח תפילין של רבנו תם קו החיים התארך. ("החוכמה תחיה בעליה"). חשבתי לכתוב אולי יאריך ת'חיים של מישהו.

תודה רבה כבוד הרב

תשובה:

כל מה שאפשר לעשות כדי להניח תפילין כל יום תעשה, חלילה להתעצל בדבר, התפילין זו אחת המצוות החשובות שיש לנו ביום, והיא צינור הקשר בין האדם לבורא עולם.

הגמרא בברכות אומרת, שכשם שבתפילין שלנו כתוב שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד, כך בתפילין שיש כביכול לבורא עולם, כתוב מי כעמך ישראל גוי אחד בארץ, כלומר זה כמו זוג אוהבים שכל אחד שומר אצלו במקום הכי מיוחד תמונה של האהוב ומסתכל בה וזוכר אותו בכל מקום בו הוא נמצא.

ההנהגה הכי טובה, היא שאדם עושה לו קביעות לקום בבוקר וללכת לבית הכנסת לשחרית, כמו כל היהודים הטובים בכל הדורות. ברגע שזו היא שגרת היום וכך מתחילים את היום, הכל נראה אחרת.

כאשר אדם רוצה להניח תפילין "מתישהוא" באמצע היום, שוכחים ולא רואים חשיבות. עם התפילין מתחילים את היום, שום דבר אחר לא עושים קודם. וכאמור, הכי טוב תפילת שחרית בבית הכנסת.

בהצלחה רבה וחיים טובים ארוכים ושמחים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל