לתרומות לחץ כאן

האם תחזור אי פעם תקופת המקדש?

שאלה:

אנחנו המון זמן מחכים למשיח והוא לא בא, אנחנו מדברים על בניית מקדש נוסף ואף אחד לא עושה את זה כי יש שם כרגע מסגד מוסלמי, אנחנו מחכים שבית מקדש יירד מהשמיים? אולי אלוהים כבר לא מעוניין בבית מקדש? ולמה הוא נסתר מאיתנו? פעם הוא בחר לו נציג שדרכו הוא העביר מסרים (משה למשל) לעם ישראל, היום אין דבר כזה.

ואני שואל, האם בכלל נחזור לתקופה של בית מקדש? או שזה בכלל לא מתאים לימינו? כי העולם התקדם ואלוהים כבר לא דורש את זה, וברור שאם נחכה שכולם יהיו טובים ויעשו מעשים טובים ואז יגיע המשיח אז הוא לעולם לא יגיע, אין דבר כזה, גם בתקופות בית המקדש בני ישראל חטאו.

האם אלוהים מחכה שאנחנו קודם כל נעשה מעשה? לדוגמא נצא למלחמה על הר הבית, או שבעצם אלוהים לא רוצה כבר בית מקדש וטוב לו ככה? בתי כנסת וזהו שהם בעצם בתי מקדש קטנים מפוזרים ברחבי הארץ והעולם.

זה מבלבל, אשמח להסבר.

תשובה:

שלום וברכה

בודאי שאנחנו מייחלים ומצפים לבנין בית המקדש, והנושא הזה מאוד מרכזי בתפילותינו, ואנחנו גם מצווים לבנותו כמבואר ברמב"ם בהלכות בית הבחירה.

אלא שכרגע זה לא אפשרי מחמת הסכנה שבדבר, ולכן אנו מנועים מכך, כמבואר בגמרא בסוף כתובות שהקב"ה השביע את עם ישראל שלא יעלו בחומה ולא ימרדו באומות כדי לקרב את הגאולה.

כמו כן הציווי לבנות את בית המקדש ניתן לנו רק כעם שלם ולא כאוסף של יחידים, וכל זמן שאין רוב עם ישראל בארץ ישראל, ואין לנו מלך וסנהדרין, אנחנו בבחינת אוסף יחידים ולא עם.

יתן ה' שנזכה לבנינו במהרה בימינו.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. למעשה מי שמעיין ברמב”ם לא יכול שלא לשאול את השאלה המתבקשת והיא למה בנו את שני בתי המקדש הראשונים? הרי נפסק להלכה שחיוב בנין בית המקדש חל רק אחרי שימליכו מלך ושיאבדו זרעו של עמלק ולמעשה שאול המלך נכשל בתפקיד זה ועדיין זרעו של עמלק בעולם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל