לתרומות לחץ כאן

קיום יחסים באמצע שבעה נקיים

שאלה:

היי , אני ובעלי התחתנו לפני שבועיים , אנחנו חוזרי בתשובה המון שנים , הנידה הראשונה שלנו הייתה עכשיו לפני כמה ימים , אני מאוד מקפידה ומנסה להחמיר בעיניניי הטהרה , בעלי לאחר החתונה ירד קצת מעניין הדת בגלל שמסרנו נפש עשינו חתונה הפרדה עם משפחה של חילונים ובסוף הפסדנו המון כסף , ואנחנו בחובות בעקבות החתונה אז הוא כביכול התרחק מהדת קצת , עדיין מניח תפילין אבל בלא חשק .
אני כרגע ביום השלישי לספירת 7 ימים נקיים , ולצערי נפלנו בקיום יחסי אישיות , במהלך אני אמרתי לו תוך כדי שאסור לנו לעשות את זה , הוא אמר שהכל בסדר ולא נקיים יחסי אישיות , ובסוף זה קרה , אני מאוד מפחדת וחרדה מהדבר , נידה ראשונה שלנו , מה אפשר לעשות ? כמה זה חמור ? אני מאוד מפחדת , אני מפחדת שבעתיד נפול עוד .
הוא אומר שזה היה חסר לו יותר מידי , וזה באמת קשה לנו .

תשובה:

קראתי את שאלתך המצערת והכואבת מאוד, הרי כולנו יודעים שקיום יחסים לפני הטבילה הוא איסור כרת, עוון חמור מאוד, והרבה יש לחזור עליו בתשובה ולחשוב איך מתחזקים להבא.

כרגע יש לדחות את הטבילה בשלושה ימים ולהמשיך לספור, כמבואר בשולחן ערוך יו”ד סי’ קצו סעי’ יא, שאשה שפולטת שכבת זרע תוך ו’ עונות [שלושה ימים שלמים] לתשמיש סותרת את אותו היום, וכיון שלא ניתן לברר זאת עליה להמתין מלספור כל אותו הזמן. דין זה נוהג גם במקרה האמור.

הסיבה לנפילות היא חוסר הקפדה מספקת על ההרחקות. חז"ל חששו מכך והיו מודעים ליצר שבלב האדם, ולכן נתנו הגבלות מאוד מרחיקות בימי האיסור, שכאשר מתרגלים לזה זה נעשה שיגרה מאוד פשוטה וטבעית, ולפי הרחקות אלו, מפרידים את המיטות ומרחיקים ביניהם כמה עשרות ס"מ, לא מושיטים חפצים מיד ליד אלא מניחים על השולחן, לא אוכלים לאותה צלחת ועוד כמה הרחקות, וכמובן אסור כל מגע של חיבוק ונישוק ואפילו סתם נגיעה. כאשר מתרגלים לזה זה לא קשה בכלל, ולא מגיעים לשום סיטואציה בה עלולים להכשל. הקפידו על הוראות חז"ל ותראו רק נחת ושמחה כל הימים. כדאי ללמוד את הכללים בדיוק בס' קיצור הלכות מפורט.

חשוב מאוד להתחזק במצוות, ולומר לבעל שאנחנו לא יודעים חשבונות שמים, מי שיודע ומאמין במי שאמר והיה עולם,] יאמין גם שכל מה שהוא עושה הכל לטובה, ואם נגרם לאדם נזק ממוני זה הכל כפרת עוונות ולא סיבה להחלש בשמירת מצוות חלילה.

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. אם אפשר להוסיף – קודם כל, יישר כוח על ההתחזקות והחזרה בתשובה והמון מזל טוב והצלחה בנישואין הטריים.
    דבר שני – בעלך הלך והולך לשיעורי תורה? יש לו רב? הוא מתייעץ איתו על כל מה שמפריע לו?
    דבר שלישי – כתבת שאת מנסה להחמיר בענייני טהרה, במידה ובאמת התכוונת לחומרה ולא לשמור על עיקר הדין, אז אני יכול להגיד לך מניסיון אישי (בתור בעל תשובה) שיש רצון לפעמים להחמיר ולהדר במצוות והרבה פעמים זה עצת היצר הרע, לדעתי בנושא הזה שבינו לבינה, במיוחד במקום שאתם כרגע נמצאים בו, לא טוב להחמיר אלא רק לקיים את עיקר הדין כי החומרות יגרמו לקולות, כדאי מאוד להתייעץ עם רב שמכיר את שניכם ומכיר ו"עובד" עם בעלי תשובה.
    דבר רביעי – בעלך כרגע במקום קצת רגיש, הוא צריך הרבה עזרה ותמיכה ממך כדי לקבל כוחות לצאת מהמצב הזה, תעזרי לו בזה, תעודדי אותו, תאירי לו פנים ותני לו כוחות כמו שאשת חיל כמוך יודעת לעשות.
    בהצלחה רבה.
    ובקשר לחטא הזה, זה חמור, אבל שבע יפול צדיק וקם, כמו שחזרתם בתשובה על הרבה דברים אחרים, אפשר גם לחזור בתשובה על זה, תלמדו על הנושא הזה של שמירת טהרה גם מבחינת הלכות וגם מבחינת השקפה ובעז"ה אתם תזכו לשמור גם על המצווה היקרה הזאת בשלמות.
    בהצלחה רבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל