לתרומות לחץ כאן

כלה שלא ספרה ז"נ כראוי

שאלה:

לכבוד הרבנים הגאונים שליט"א
כלה שעשתה הפסק ביום שבת והיתה צריכה להתחיל למנות מיום א כיום ראשון לז"נ אך טעתה ולא מנתה.לצערינו מדובר בזוג שהוא אומנם שתו"מ אך לא מספיק מבינים באמת ואחרי שהעירו לה שזו בעיה היא השיבה באמת מתוך חוסר הבנה מוחלט שלא נורא אף אחד לא יודע….
למעשה אין כ"כ נפ"מ חוץ מזה שהפסיקה של בית דין של מטה תלמד עליהם זכות….כי הם לא ישמעו…אפשר לומר שזה סוג של תינוקות שנשבו שהם פשוט לא מבינים…והוי כשעת הדחק.
והיה נראה ללמד זכות
כי יש המון ראשונים שפסקו כרב שאפילו מנתה את הראשון או השביעי עלתה לה ואע"פ שהשו"ע פסק שאין להקל ובב"י ביאר שהטעם מפני חשש כרת וכמדומני שכ"כ הסד"ט שהוי בדיקות מדאורי' כבר כתבו הרבה אחרונים שלאחר שהפרישה בטהרה הרי חזקתה טהורה ובדיקות אלו אינן אלא מדרבנן ועוד שראיתי כמה וכמה אחרונים וביניהם מהר"ש קלוגר שכתבו שדעת השו"ע העיקרית היא כסתם(ר"ל כרב) וכ"כ הש"ך שם(קצו על סע' ד).
ובשו"ת רב פעלים לימד סנגוריא על משפחות שמנהגם לבדוק רק יום אחד בלבד.
ונראה לי שגם בעה"ש כתב עיקר כדעת הרמבם.
ועוד שמסתמא ביום הראשון קינחה עצמה כשעשתה צרכיה.
נ.ב. כתבתי ממה שזכרתי ואין הספרים לפני כעת ואשמח לחוות דעתכם.
בברכה.

תשובה:

אני מסכים איתך באופן כללי, ואכן הוראת הגרי"ש אלישיב היתה לבעלי תשובה שיש חשש שאם נחמיר עליהם לא יעמדו בכך, להקל בבדיקת ראשון או שביעי, כמובא בספר משמרת טהרה בסימן קצו, אלא שחשוב לחדד שזה הכל מדבר לגבי מנין הבדיקות, אבל אם הסיחה דעתה בכלל מהנקיים 24 שעות, כלומר כלל לא ידעה שיש ענין כזה, חשבה שרק עושים הפסק טהרה וגמרנו, שוכחים מהענין ולפני החתונה טובלים, על זה לא נאמרו כל הידיעות הנפלאות שהבאת.

ברכה והצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל