לתרומות לחץ כאן

קצר בזוגיות עקב אירוח תכוף של אח רווק

שאלה:

שלום,
אני ובעלי בכל שבת מארחים את אח שלו בן 42 רווק, ללא משפחה, שחי אצל האמא. הוא מעדיף ללכת עם אח שלו לבית הכנסת שלנו בשכונה, וכדי שיהיה לו נוח, מאפשרים לו לבוא מיום שישי לקידוש והארוחה, לישון בלילה (בסלון מול כולם כי אין מקום), וכל השבת למחרת עד צאת השבת. לאחרונה נוצרה המון מתיחות במהלך השבת במיוחד ביני לבין בעלי בגלל הנוכחות של אחיו (מעדיפה לא לפרט את הסיבות ), מתח שנשאר גם ביום ראשון ושני ובכל יום שישי לקראת הערב שוב הכל חוזר. אני ובעלי כבר בריחוק אחד מהשני די הרבה זמן והוא לא מבין למה, יש לו מחשבות שקורה איתי משהו נורא אבל אני לא מסוגלת לשתף אותו כדי לא להעמיד אותו במצב לא נעים ביני לבינו. הם אחים מאוד קרובים ואני לא יודעת איך לפתור את המצב ולחזור להנות מימי שבת המשפחתיים והשמחים שהיו לנו.
אשמח לקבלת עצה, מה לעשות בבקשה.

תשובה:

שלום וברכה

לדעתי את עושה טעות גדולה ומשמעותית מאוד מאוד!!! השתיקה שלך עשויה להחריב את הבית! טבעי שמפריע לך הדבר, אירוח זה מצויין מידי פעם, כל שבוע להכניס אדם זר הביתה זה קשה מאוד, והרבה מאוד נשים וגם אנשים לא מסוגלים לכך. המצוה גדולה מאוד, אבל המינון חייב להיות מותאם, שלא יהיה על חשבון הבית וזה טבעי. אבל חובה לדבר על זה גלוי עם הבעל! הקשר ביניכם הפתיחות הקשיים, זה דבר שחייב להיות בשיח ביניכם, אי אפשר להניח למצב כזה שאת כועסת והוא לא מבין ונוצר ריחוק, זה גרוע מאוד ולא מוצדק. תשבי לדבר איתו על הענין הזה בצורה גלויה פתוחה וקרובה, לא להאשים, הרבה להבין את הרצון שלו לעזור, ויחד עם זה לספר על הקושי, ולנתח יחד מה ניתן לעשות, איך לדללל שלא יהיה כל שבוע, איך לומר לו בלי שיפגע, אבל תוך רצון משותף להבין אחד את השני ולהגיע להסכמה שהבית שלכם קודם לכל דבר אחר.

בהצלחה רבה ובשורות טובות.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. משלי, פרק כה, פסוק יז:
    הקר (מלשון יקר, לא מצוי) רגלך מבית רעך פן ישבעך ושנאך.
    רש"י על הפסוק: הוקר רגלך מבית רעך אע"פ שהוא מקרבך מנע מלבא שם יום יום פן ישבעך וישנא אותך.
    לא סתם תקשורת מלשון קשר, בלי תקשורת טובה אין קשר טוב בין בני הזוג.
    אם אין קשר יש קצר, את חייבת להרגיש פתוחה עם בעלך כדי לדבר איתו על כל מה שמפריע לך, גם אם לדעתו זה לא צודק, הוא צריך להבין אותך ולהתחשב בך, כל שכן ששלמה המלך החכם באדם תומך בהרגשתך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *