לתרומות לחץ כאן

ימי פרישה

שאלה:

שלום כבוד הרב,
בדקתי וצריכה לפרוש ביום שני ושלישי .
בעבר הייתי בלי נדר פורשת גם בערב וגם ביום .לא זוכרת אם לפני יום הפרישה או אחריו או גם וגם אבל יכול להיות בגלל שלא הייתי עם אמצעי מניעה ואולי היה לי חשש אמיתי בלי נדר . חיברתי טבעות ואין לי חשש שאקבל וסת אך חוששת מעניין של נדרים אם עשיתי כך בלי נדר 3 פעמים . לא יודעת מה יהיה בעתיד ואם אעשה כך בלי נדר אם אפסיק אמצעי מניעה אך עכשיו זה נראה לי לא הגיוני כי הטבעת קובעת את המחזור .
צריכה לחשוש ?
מתי צריכה בדיוק לפרוש? עונה בינונית מתחילה ב 24:00? זאת אומרת אם כתוב לי שצריכה לפרוש ב 8.5 הכוונה מ 24:00 היום?

תשובה:

ביהדות היום מתחיל בשקיעת חמה, לא ב-24:00 כמו אצל הנוצרים. לכן אני לא מבין תוכנה כזו שמדברת בתאריכים לועזיים… כנראה הכוונה שכיון שהעונה בינונית שלך היא ביום – מחר, אז יש לפרוש כבר הערב משקיעת החמה כפי מנהגך הטוב מאז. 

לאחר שתראי שלושה חודשים שהטבעת משפיעה באופן כזה שכל זמן שהיא נמצאת אין מחזור כלל, וכל ראיית הדם רק כאשר מוציאים אותה לגמרי, לא צריך ימי פרישה רגילים כלל, אלא לאחר שמוציאים את הטבעת, להתחיל לחשוש, אולי 24 שעות אחר כך.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה לרב
    נכון משאלה בעבר ששאלתי הרב אמר שהעונה הפעם היא ביום .אז במידה ופורשת בלי נדר מהערב ,הבדיקה שמבצעת היא מחר במהלך היום וביום שלישי גם במהלך היום( עונת החודש י"ח אייר) ? ובערב יום שלישי יש עוד מה לחשוש ?
    לא זוכרת מה נהגתי כל כך בעבר והאם הייתי חוששת עוד עד למחרת ואם אמרתי זאת גם בפה לבעלי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל