לתרומות לחץ כאן

כתם על הבגד של הבעל

שאלה:

מה הדין במקרה שהבעל והאישה נרדמו לאחר תשמיש (כשאינם לבושים) ורק בבוקר (כ4 שעות אחרי התשמיש) לבשו את בגדיהם והבעל ראה במקרה רק סמוך לשקיעה (יותר מ12 שעות אחרי התשמיש) שיש כתם (פחות מגריס) על הלבנים שלו (שהם בצבע לבן אבל אינם בדוקים) וגם הכתם היה מוזר שרוב הכתם היה בצד החיצוני של הבגד ומעט בצד הפנימי.
(מדובר בזוג צעיר שהאישה טרם הספיקה לקיים את ג' בדיקות הרי"ף) לא ידוע על פצעים שיכולים לגרום לזה באופן רגיל. האישה לא הרגישה כאב כלל. האישה לא זכרה לבדוק לפני תשמיש (בקינוח) למרות שעברה וסת תרומה"ד.
השאלה האם צריך להראות הכתם למו"ץ?

תשובה:

שלום וברכה

למעשה יש להקל בכתם על בגד הבעל שאינו מטמא, בפרט שנמצא אחרי זמן רב ובמקום לא שגרתי.

מקורות:

בענין זה נחלקו הדעות: בשו"ת פנים מאירות ח"ב סי' קכז מיקל בענין זה, וראה בסדרי טהרה תחילת סי' קצ שהאריך בביאור דבריו, שבאופן זה יותר יש לתלות שבא מעלמא ואינו ממנה, וכן יש שכתבו שהוא כעין ספק ספקא, ספק ממנה או מנו וספק גם אם ממנה אולי הוא מן העלייה או מן הצדדים [וכבר האריכו בענין זה האחרונים האם אומרים ספק ספקא בתרי גופי – בשני גופים שונים], וראה פתחי תשובה סי' קצ ס"ק ב מה שתמה על הפנים מאירות, כדברי הפנים מאירות פסקו להקל השואל ומשיב תנינא ח"א סי' לג, מהרש"ם ח"א סי' קסג, בית שלמה יו"ד י ועוד רבים. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל