לתרומות לחץ כאן

מקח טעות לאחר זמן רב

שאלה:

רכשתי תוכנה תורנית ששימשה אותי שנים רבות בצורה טובה. והנה, לאחרונה התגלתה בעיה בתוכנה, שאפילו אצל החברה שמוכרת את התוכנות היא הופיעה. הבעיה לא מאפשרת כתיבת הערות על הדף או פתיחת ספרים ע"פ היסטוריה ועוד כמה 'באגים'. אמנם, בשימוש רגיל היא עובדת אך ללא אותם קישורים אישיים שעשיתי בעבר, או שארצה לעשות בעתיד. בפניות חוזרות ונשנות נאמר לי להמתין, והדבר אורך כבר כמה וכמה חדשים. השאלה היא האם ניתן לפנות בעקבות כך לחברה, ולטעון להם על מקח טעות?

תשובה:

שלום וברכה,

מום שמבטל את המקח שייך דווקא בסוגי מומים שמקובל לבטל את המקח בגינם. במצב שלך שהתוכנה משמשת לדברים רבים, ורק יש תקלות בכתיבת הערות ועוד כמה דברים קטנים, ורוב האנשים לא רואים בכך עילה לבטל את המקח, לא ניתן לבטל את המקח. 

אם הייתה מתנה את הקנייה בגלל שאתה רוצה את הדברים האלו והתברר שיש בהם תקלה, ניתן לבטל את המקח. אבל כל שלא היה תנאי כזה ולא מקפידים על כך, אין אפשרות לבטל את המקח.

בהצלחה. 

מקורות:

שו"ע חו"מ סימן רלב סעיף ו.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. למעשה לא פירטתי את כל החסרונות. הנקודה היא שלא רק שלא ניתן לכתוב הערות ולפתחן, אלא גם ההיסטוריה של מה שנפתח – דבר המשמש רבות את המשתמשים, תקולה. כך שבעבר כל ספר שפתחתי נשמר במקומו האחרון שנפתח, וכך לא הייתי צריך לעשות חיפוש ומיקוד מחדש. וגם בספרים שהייתי פותח אותם לאחר זמן רב, הייתי מתמקד בפתיחה האחרונה ע"י השארת סימניה בדף האחרון שפתחתי. כיום שאין שום אפשרות כזו, התוכנה הפכה למשהו שמיש באופן חלקי בלבד. הרבה ספרים קיימים באתרים חינמיים כמו היברובוקס וכיו"ב, והם די 'גולמיים' כך שאפשר לפתוח ספר כל פעם מחדש מבלי לקבל את כל היתרונות שמניתי לעיל. כך שללא אפשרות היסטוריה, כתיבת הערות, סימניות וכו' אינני יודע אם הייתי רוכש אותה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל